Mimo niesprzyjających warunków pogodowych, jakie panują w Łodzi od kilkunastu dni, na budowie podziemnego dworca Łódź Fabryczna prace toczą się normalnie. Do tej pory nie było konieczności przerwania prac.
- Obok Gazoportu w Świnoujściu i metra w Warszawie jest to trzecia największa inwestycja w kraju. Jak widać to wszystko dzieje się na naszych oczach - mówiła Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Na budowie przy dawnym placu Sałacińskiego każdego dnia pracuje w sumie 55 koparek, wywrotek, betoniarek czy tzw. szczeliniarek. Z wykopu, w którym powstaje podziemna stacja wywiezionych zostało już 450 tys. metrów sześciennych. Z kolei do budowy ścian szczelinowych użyto już ponad 30 tys. metrów sześciennych betonu.
W najbliższych miesiącach - najprawdopodobniej już na początku lata, rozpocznie się tworzenie wykopu pod tunel, którym pociągi będą wjeżdżać do podziemnego dworca. Po zamknięciu ulicy Kilińskiego wykonawca będzie przygotował się do budowy dalszej części głowicy zachodniej, gdzie pociągi będą manewrować, a w przyszłości wjeżdżać do tunelu średnicowego.
Budowa nie jest już opóźniona
W styczniu, w czasie jednego z posiedzeń Komisji ds. Nowego Centrum Łodzi, jej członkowie otrzymali informacje, że budowa dworca Łódź Fabryczna może być opóźniona nawet o pół roku. Chodziło o przedstawiony inwestorom harmonogram. Dokument jest niezgodny z umową zawartą w przetargu.
- Jest to propozycja z którą się nie zgadzamy i nie zgadza się
inżynierkontraktu. Terminu przesunięcia oddania inwestycji o pół roku nie traktujemy poważnie - mówił wówczas Witold Nykiel, zastępca dyrektora ZDiT ds. inwestycji.
Jednak jak się okazało opóźnienia już nie ma. Przynajmniej takie zapewnienie padło po czwartkowym spotkaniu z Torpolem - liderem konsorcjum wykonującego łódzką kolejowo-drogową inwestycję. - Inwestycja jest w toku i nic nie przeszkadza i nic nie sugeruje jakoby miałaby mieć jakiekolwiek perturbacje wynikające z jej realizacji. Pytałam wykonawcę i wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem - uspokajała Zdanowska.
Przypomnijmy.
Nowy, podziemny dworzec kolejowy oraz węzeł multimodalny (parkingi dla aut, rowerów, przystanek dla autobusów PKS,
wielostanowiskowy przystanek MPK) wokół mają być gotowe według założeń do końca lutego 2015 roku. Inwestycja nie może się opóźnić z uwagi na groźbę utraty finansowanie ze środków Unii Europejskiej. Trzeba ją rozliczyć w odpowiednim czasie.
Zobacz materiały o wydarzeniach w Łodzi | |||
Miss Uni Medu | Gdzie na weekend? | Łódź bez reklam | Wnętrze Roku |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?