Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jaki będzie dworzec Łódź Fabryczna i węzeł multimodalny?

Redakcja
materiały inwestora
Budowa dworca Łódź Fabryczna i węzła multimodalnego obok niego, wzbudzają zainteresowanie wśród łodzian. Co zobaczymy w 2015 roku?
Zobacz wizualizacje nowego dworca Łódź Fabryczna

Łodzianie poznali już koncepcję wizualną nowego dworca Łódź Fabryczna. Tę w ubiegłym tygodniu zaprezentowali przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych oraz Torpolu. Obiekt będzie gotowy **za niecałe trzy lata, czyli w lutym 2015 roku. Jak będzie wyglądał?

16,5 metrów pod ziemią wybudowane zostaną cztery blisko półkilometrowe perony wyspowe z ośmioma torami liniowymi. Według przedstawicieli kolei, poza wymianą pasażerów, nie przewidziane są tutaj żadne funkcje usługowo-handlowe. W części końcowej ma zostać zbudowana głowica zachodnia, która posłuży manewrowaniu lokomotyw, a w przyszłości rozpocznie tunel średnicowy pod Łodzią.

Poziom -8 metrów, to powierzchnia przeznaczona dla pasażerów. Tutaj znajdą się kasy biletowe, informacja kolejowa, poczekalnie, restauracje, toalety, kioski z prasą. Stąd będzie można obserwować także odjeżdżające i przyjeżdżające na dworzec pociągi.

Na powierzchni znajdą się trzy wejścia, w tym dwa w kształcie fali. Wejście północne oddalone będzie o kilkadziesiąt metrów od ulicy Polskiej Organizacji Wojskowej. Wejście zachodnie z rampą ulokowane zostanie przy skrzyżowaniu Składowej i Polskiej Organizacji Wojskowej, gdzie kilka metrów dalej znajdzie się wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy.

Trzecie wejście - wschodnie - zostanie wybudowane w pobliżu skrzyżowania ulic Składowej i Nowotargowej oraz kolejnego przystanku komunikacji miejskiej. Tutaj też będzie można dostać się przed odpowiednie wjazdy - własnym samochodem lub taksówką.

Pomiędzy wejściem wschodnim, a zachodnim projektanci umieścili szklany świetlik, którego zadaniem jest wpuszczanie naturalnego światła nie tylko na poziom hali obsługi pasażera, ale także na zlokalizowane 16 metrów pod ziemią perony.

Węzeł multimodalny

Ta cześć inwestycji, w ramach przebudowy dworca Łódź Fabryczna należy do miasta, a nadzoruje ją Zarząd Dróg i Transportu. Tuż obok niego, ale jeszcze pod ziemią - na podziemnych poziomach -17, -14 oraz -11 metrów zlokalizowano system parkingów park&ride, dla 960 aut.

Na na poziomie - 8 metrów ma powstać 24-stanowiskowy przystanek da autobusów podmiejskich, dalekobieżnych i międzynarodowych. Został on zlokalizowany na tej samej wysokości, co część obsługowa dworca PKP dla podróżnych.

Na powierzchni swoje miejsce znajdzie zintegrowany przystanek komunikacji miejskiej. W planach jest wybudowanie czterech torów i peronów, na które wjadą zarówno tramwaje jak i autobusy. Każdy z nich dostosowany będzie do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wyposażony w wiaty i system informacji pasażerskiej.

Dodatkowo, wokół paku im. Moniuszki, w kwartale ulic Narutowicza, Klińskiego, Składowa i Polskiej Organizacji Wojskowej zostanie wybudowana tak zwana pętla uliczna. To pozwoli nie tylko na możliwość tworzenia nowych linii tramwajowych, ale także usprawni łódzką komunikację.

Czytaj więcej o dworcu

Łódź Fabryczna

:

Polecamy na MM Łódź
Juwenalia 2012 w Łodzi| Noc Muzeów 2012 w Łodzi | Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi| Auto Radar

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto