Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Za rok z Widzewa do Zgierza w 15 minut |
Dzisiaj (21 stycznia) w Łodzi termometry pokazują osiem kresek poniżej zera, a od godzin porannych z przerwami dodatkowo pada śnieg. To jednak nie przeszkadza budowniczym prowadzić prac na terenie przy dawnym placu Sałacińskiego.
Od połowy grudnia, kiedy to rozpoczęła się budowa ścian szczelinowych w 8-metrowym wykopie ekipy budowlane wykonały już ponad 6 tys. metrów kwadratowych tych konstrukcji.
- Poza budową ścian szczelinowych prowadzone są prace związane w wykopem. Dodatkowo przystąpimy w najbliższych dniach do rozbiórki budynku, który pozostał, a następnie będziemy kontynuować wykop w miejscu, gdzie on stoi - tłumaczy Katarzyna Rumowska, rzeczniczka przebudowy dworca Łódź Fabryczna.
Ściany szczelinowe wyznaczać będą zakres całej inwestycji dworcowej wraz z przyległymi parkingami podziemnymi. Ich konstrukcja ma 1,5 metra szerokości i aż 20 metrów głębokości. Po wykonaniu pojedynczej szczeliny wlewany jest tam specjalny preparat zwany bentonitem.
W tym roku prócz prac na terenie budowy, ma rozpocząć się także przebudowa ulicy Kilińskiego. Drogowcy będą pracować na odcinku od ul. Narutowicza do Tuwima z wyłączeniem fragmentu w okolicy Traugutta. Związane jest to z budową głowicy zachodniej podziemnej stacji kolejowej. Ta ma służyć do zmiany kierunku pociągów, a w przyszłości będzie początkiem tunelu średnicowego pod Łodzią.
Nowy, podziemny dworzec Łódź Fabryczna oraz węzeł multimodalny (parkingi dla aut, rowerów, przystanek dla autobusów PKS, zintegrowany przystanek MPK) wokół mają być gotowe do końca lutego 2015 roku.
Zobacz materiały o przebudowie Łodzi Fabrycznej | |||
Ściany szczelinowe | Harmonogramu nie ma | Nowy rozkład PKP | Harmonogram jest tajny |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?