Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa dworca Łódź Fabryczna opóźniona o pół roku

Redakcja
mat. prasowe
Wykonawca nowego dworca Łódź Fabryczna - firma Torpol - przedstawił harmonogram, w którym zakładał zakończenie inwestycji nawet w październiku 2015 r.

W czasie środowego (30 stycznia) posiedzenia Komisji ds. Nowego Centrum Łodzi, jej członkowie jak zwykle interesowali się postępem na placu budowy dworca Łódź Fabryczna.

Jak się okazało, budowa podziemnej stacji kolejowej miałaby opóźnić się aż o pół roku. To by wtedy oznaczało, że pierwsi pasażerowie skorzystają z tego kolejowego obiektu nie w lutym, ale dopiero nawet w październiku 2015 roku.

Według wykonawcy powody tak znaczącego opóźnienia miałyby być dwa. Pierwszy to zbyt późne rozpoczęcie rozbiórki kolejowego budynku przy dawnym placu Sałacińskiego. Drugi to problemy natury geologicznej, a dokładnie większa ilość cieków wodnych w rejonie budowy niż zakładano.

Nowy termin oddania dworca Łódź Fabryczna został uwzględniony w kolejnej już wersji harmonogramu szczegółowego. Jednak wszystkie trzy strony - czyli miasto, PKP S.A. i PKP PLK - nie przyjęły go.

- Dokument jest niezgodny z umową zawartą w przetargu. Jest to propozycja z którą się nie zgadzamy i nie zgadza się inżynier kontraktu. Terminu przesunięcia oddania inwestycji o pół roku nie traktujemy poważnie - powiedział Witold Nykiel, zastępca dyrektora ZDiT ds. inwestycji.

Stanowczo wobec faktycznego zakończenia tej największej w Łodzi transportowej inwestycji wypowiadają się też przedstawiciele miasta. - Dla miasta obowiązuje jeden termin zakończenia inwestycji na koniec lutego 2015 roku. Niewywiązanie się z terminu skutkuje obciążeniem wykonawcy poważnymi karami finansowymi. W jego interesie jest oddanie na czas budowy - skwitował Błażej Moder, dyrektor zarządu Nowego Centrum Łodzi.

W czasie posiedzenia komisji, ku zdziwieniu wszystkich jej członków okazało się, że tak bardzo skrywany harmonogram szczegółowy, może zostać pokazany radnym bez większych problemów. Ten prawdopodobnie zostanie zaprezentowany na kolejnym posiedzeniu. Przedstawiciele firmy Torpol, PKP S.A, oraz PKP Polskich Linii Kolejowych - mimo zaproszenia - nie pojawili się na środowych obradach.

Przypomnijmy sprawę. Nowy, podziemny dworzec kolejowy oraz węzeł multimodalny (parkingi dla aut, rowerów, przystanek dla autobusów PKS, wielostanowiskowy przystanek MPK) wokół mają być gotowe według założeń do końca lutego 2015 roku. Inwestycja nie może się opóźnić z uwagi na groźbę utraty finansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Zobacz materiały o wydarzeniach w Łodzi

ŁOM na unijną kasęPstrokata PiotrkowskaŁódź TargowaŁapanie gadów
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto