Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urząd miasta ma być jak korporacja: przyjazny mieszkańcom i dobrze zarządzany

Emilia Białecka *Emkanabe*
Emilia Białecka *Emkanabe*
Emilia Białecka
Łodzianie mają szybciej załatwiać formalności, w większej mierze przez internet, a dzięki sprawnemu działaniu urzędu ma się zwiększyć liczba inwestycji w Łodzi - to główne założenia reorganizacji, jaka czeka urząd miasta.

Hanna Zdanowska zapowiada w Łodzi rewolucję

Reorganizacja pracy urzędu zacznie się 16 sierpnia, gdy w życie wejdzie nowy regulamin. Jak zapewnia prezydent Hanna Zdanowska, będą to zmiany korzystne dla łodzian i miasta, do których urząd przygotowywał się kilka miesięcy.

- Dążymy do systemu korporacyjnego - tłumaczy Hanna Zdanowska. - Częściowo wzorowaliśmy się na strukturze wrocławskiego urzędu miasta. Mam nadzieję, że również u nas nowa struktura wprowadzi lepszą jakość funkcjonowania urzędu i obsługi mieszkańców, a Łódź znajdzie się w czołówce miast uzyskujących unijne dotacje - mówi prezydent.

Co zmieni się w urzędzie miasta?

Dla przeciętnego łodzianina nie tyle ważna jest zamiana wydziałów na departamenty, co przekształcenie delegatur UMŁ w Centra Obsługi Mieszkańców. Po pierwsze nie będzie już rejonizacji, czyli na przykład mieszkaniec Bałut będzie mógł załatwić swoją sprawę na terenie całego miasta - tam, gdzie będzie mu wygodniej. Dotychczas musiał iść do delegatury Łódź-Bałuty.

Po drugie we wszystkich Centrach mają obowiązywać te same standardy, a potrzeba wizyty w urzędzie ma być ograniczona do minimum. - Chcielibyśmy, żeby większość spraw można było załatwiać drogą elektroniczną. W przyszłości zaoszczędzi to czas petentów - wyjaśnia Arkadiusz Banaszek, wiceprezydent Łodzi.

Jak zapewniają władze miasta, wprowadzane zmiany mają zaowocować przede wszystkim tym, by łodzianie nie czekali dłużej niż 30 dni na potrzebny dokument.

Menadżerowie na stanowiskach dyrektorów

By te wszystkie zmiany były możliwe, zmieni się struktura organizacyjna urzędu. Zamiast wydziałów powstanie pięć departamentów: Infrastruktury i Lokali; Gospodarowania Majątkiem; Spraw Społecznych; Finansów Publicznych oraz Obsługi i Administracji. - Departamenty to zespoły, które będą odpowiedzialne za wspólny cel. Pokierują nimi osoby z zewnątrz, posiadające biznesowe doświadczenie - zapowiada Banaszek.

Czy i ilu urzędników straci pracę w procesie reorganizacji urzędu, nie wiadomo. Jak tłumaczy wiceprezydent Arkadiusz Banaszek, "reorganizacja nie służy redukcji zatrudnienia, lecz poprawie efektywności i jakości zarządzania miastem i obsługi mieszkańców".

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto