Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lotnisko Lublinek wyemituje obligacje, będą pieniądze na dokończenie terminalu

Redakcja
Emisja obligacji o wartości 190 mln zł ma zakończyć kłopoty finansowe łódzkiego lotniska.

Lublinek: Kłopoty finansowe łódzkiego lotniska


Łódzkie lotnisko

w końcówce ubiegłego roku miało kłopoty z finansowaniem budowy terminalu nr 3. Skutkowało to przestojem w pracach, bo Port Lotniczy im. Władysława Reymonta nieregularnie rozliczał się z wykonawcą.

Przed wakacjami radni podjęli decyzję o wyemitowaniu obligacji, które mają wspomóc finansowanie budowy. Urząd Miasta i Urząd Marszałkowski, które to są większościowymi udziałowcami w spółce, spodziewały się, że pieniądze z obligacji trafią do lotniska jeszcze w październiku ubiegłego roku. Z racji tego, że negocjacje w tej sprawie opóźniły się, dopiero teraz bank Pekao SA podjął decyzję o emisji obligacji.

- Będziemy je dystrybuować wśród instytucji finansowych - tłumaczy Rafał Petsch z banku Pekao SA. - Jest to emisja zamknięta, oznacza to, że obligacje mogą trafić tylko do profesjonalnych uczestników rynku finansowego - zaznacza.

Dla nas oznacza to, że przeciętny Kowalski nie będzie mógł nabyć obligacji łódzkiego lotniska. Oferta skierowana jest m.in. do funduszy inwestycyjnych czy banków. Obligacje wypłacane będą w transzach. Pierwsza z nich wyniesie około 20 mln zł. Na konto portu lotniczego powinna trafić już w marcu.


Łódzkie lotnisko Lublinek Najlepszym Portem Lotniczym Roku 2010


Pieniądze z obligacji zmodernizują Lublinek

190 ml zł pochodzące z obligacji ma być wkładem własnym lotniska do zadań finansowanych z środków unijnych. Z tej kwoty opłacone mają być też inne zadania wpisane w plan rozbudowy lotniska. - To droga kołowania, drogi patrolowe, płyta postojowa, drenaż lotniska i modernizacja świateł podejścia oraz urządzeń nawigacyjnych portu - wymienia Leszek Krawczyk, prezes lotniska im. Reymonta w Łodzi. - Te środki powinny starczyć żeby wszystkie sprawy zamknąć - zapewnia.

Obecnie na łódzkim lotnisku inwestowane jest 340 mln zł. Koszt budowy samego terminalu to 195 mln zł, z czego 116 mln pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Pozostałe 79 mln zł zapewni emisja obligacji.

Budowę terminalu nr 3 rozpoczęto w grudniu 2009 r. Prezes lotniska chwalił się dziś, że do środka budowli jest już doprowadzona woda i prąd, trwają też prace wykończeniowe. W połowie tego roku ma się rozpocząć wyposażanie wnętrz. Jak zapewnia prezes, pierwsi pasażerowie powinni skorzystać z obiektu już we wrześniu br.

Czytaj także:
- Lotnisko Lublinek: Poranek pierwszego dnia przejęcia lotów z Okęcia przebiegał spokojnie
- Nowa wieża kontroli lotów stanie na łódzkim lotnisku

GŁOSUJ NA 7 NADZIEI ŁODZI


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto