Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Łodzi już jest, ale najpierw... przejdzie testy

redakcja
redakcja
Daniel Siwak, archiwum MM Łódź
Teraz dzwoniąc pod numer 112 łodzianie łączą się najczęściej z policją. Wkrótce to dyspozytor wybierze i powiadomi odpowiednie służby.
W informacji MPK na pytania odpowie... komputer

W założeniu połączenia wykonywana na numer alarmowy 112 mają odbierać specjalnie przeszoleni pracownicy Centrów Powiadamiania Ratunkowego, które mają zostać rozlokowane w każdym województwie.

Teraz w Polsce połączenia alarmowe 112 są odbierane przez straż pożarną i policję. Niestety wprowadzenie CPR-ów znacznie się opóźnia.

Pierwsze nowoczesne Centrum Powiadamiania Ratunkowego powstało w kwietniu 2009 roku w Krakowie. Teraz, oparte na podobnym nowoczesnym oprogramowaniu komputerowym centra, mają funkcjonować w całym kraju na Euro 2012.

Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego zostało już uruchomione przy ulicy Pienistej w Łodzi, na terenie Wydziału Prewencji łódzkiej policji. Zanim jednak zacznie działać przejdzie gruntowne testy.

- To jest nowy system, a wszystko, co nowe i nie przetestowane niesie ze sobą obawy - mówi Bogumił Marona, kierownik Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Łodzi. - Nie jest to call center, gdzie oferuje się usługi, tylko infrastruktura, która decyduje o życiu ludzi - podkreśla, że nie warto śpieszyć się z wdrażaniem systemu w życie.

Co zmieni się dzięki nowemu CPR? Dotychczas dzwoniąc pod numer alarmowy 112 łodzianie łączeni byli najczęściej z policją - w przypadku telefonów komórkowych, bądź nieco rzadziej - ze strażą pożarną, kiedy dzwonili z telefonu stacjonarnego.

Kiedy Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy Pienistej zostanie uruchomione, to właśnie tam trafiać będą rozmowy z numeru alarmowego 112. - Teraz jeden ośrodek będzie odbierał telefony i uruchamiał natychmiast kilka służb, których udział w akcji jest niezbędny - mówi Bogumił Marona.

O pracy policji, ratowników medycznych i strażaków czytaj na MMŁódź/NaSygnale

Ułatwi to nowoczesne oprogramowanie komputerowe. W przypadku zawiadomienia o zdarzeniu operator wypełni formularz, który następnie drogą elektroniczną trafi do konkretnych służb. Innym z proponowanych udogodnień jest moduł pozwalający na określenie lokalizacji dzwoniącego. To pozwoli m.in. zlokalizowanie potrzebującego, a w wielu przypadkach wyeliminowanie fałszywego zgłoszenia.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto