W środę Witold Stępień był w Warszawie. Liczy na to, że tunel kolejowy w Łodzi będzie realizowany z funduszy unijnych w latach 2013-2015, a w najgorszym razie zostanie wpisana jako priorytetowa na najbliższy okres programowania na lata 2014-2020.
W ministerstwie transportu trwają konsultacje dotyczące inwestycji kolejowych w latach 2013-2015. Na liście zadań do realizacji jest m.in. studium wykonalności dla tunelu między Fabrycznym i Kaliskim oraz budowa zachodniej głowicy dworca Fabrycznego, czyli miejsca, gdzie będą mogły manewrować pociągi. Dzięki temu pociągi nie będą kończyć biegu na peronach. Głowica stanowi przedsionek dla planowanego tunelu.
Na liście inwestycji kolejowych nie ma na razie budowy tunelu. Tunel ma kosztować wprawdzie 1,5 mld zł. Jednakże ministerstwo transportu na lata 2013-2015 ma do wydania grubo ponad 30 mld zł. W dodatku budowę tunelu wspólnie poprowadzą PKP PLK, Urząd Marszałkowski i Urząd Miasta Łodzi, a aż 85 proc. kosztów może zostać zwrócone z funduszy unijnych.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?