Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na al. Pilsudskiego ma pojawić się tramwajowy tunel

Izabela Roksana Franc
Izabela Roksana Franc
Nowe torowisko, dwukilometrowy tunel, połączenie Retkinii z Olechowem i dwupoziomowe skrzyżowania to tylko niektóre z proponowanych zmian na łódzkich drogach.

Władze naszego miasta przedstawiły właśnie nową wizję rozbudowy i modernizacji tras łódzkich tramwajów. Co ciekawe początek prac budowlanych jest zapowiedziany już na drugą połowę 2012 roku.

Zmiany, czyli dłuższe tory i podziemny tunel

Innowacyjny pomysł obejmuje przede wszystkim modernizację istniejącej trasy linii tramwajowej numer 10 na obszarze między Retkinią a Augustowem, a także stworzenie nowego torowiska łączącego Retkinię z Olechowem na odcinku od obecnej krańcówki Augustów do al. Ofiar Terroryzmu 11-go Września. W ramach projektu zmodernizowane zostanie również skrzyżowanie al. Piłsudskiego z projektowaną ul. Targową oraz z al. Śmigłego- Rydza, gdzie mają powstać bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowania. Inwestycja zakłada również budowę tunelu podziemnego długości ok. 2 km w zagłębieniu al. Piłsudskiego na odcinku od ul. Kilińskiego do ul. Wydawniczej, który przejmie ruch tramwajów oraz samochodów.

Nowoczesne przystanki

Jednym z elementów planowanej modernizacji mają być wybudowane przystanki ze specjalnym systemem informacji pasażerskiej, który ma ułatwić pasażerom zdobywanie informacji na temat kursujących tramwajów. Oprócz tego ma powstać również system obszarowego sterowania ruchem, a nowy system telematyczny obejmie system sterowania obszarowego ruchem oraz system informacji pasażerskiej, czyli wielkie elektroniczne tablice informacyjne na trasie całego projektu.

Kto za to zapłaci

Jak podają władze nasze miasta łączny koszt połączonych inwestycji to 500 mln zł z wkładem własnym miasta w wysokości 300 mln zł. Natomiast w przypadku ewentualnego realizowania projektów oddzielnie wkład miasta wyniósłby jedynie 400 mln zł. Istnieje również możliwość dofinansowania unijnego, które w tym przypadku może wynieść blisko 200 mln zł, jednak n a zmiany projektowe musi zgodzić się Ministerstwo Infrastruktury. - Do końca maja musimy złożyć projekt, szczegółowo rozpisany na poszczególne zadania - wyjaśnia Dariusz Joński, wiceprezydent Łodzi - Najważniejsze, że przy połączeniu projektu nie zwiększamy dofinansowania ze strony miasta, co więcej jego realizacja pozwoli zaoszczędzić miastu ok. 100 mln. zł.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto