Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy nadal nie chcą tramwaju na osiedlu Chrobrego na Widzewie

Redakcja
Do poniedziałku trwają konsultacje ws. strasy tramwaju W-Z. Tymczasem najwięcej kontrowersji wzbudza wariant przez osiedle Chrobrego.
Styczniowe cięcia rozkładów jazdy MPK to skandal - uważają łódzcy społecznicy

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zaprezentował 27 stycznia pięć wariantów trasy tramwaju W-Z. Mieszkańcy mogą przekazywać swoje uwagi i wnioski co do przebiegu bardzo popularnej linii ze wschodu na zachód miasta.

Jednak spośród wszystkich zaprezentowanych opcji największe kontrowersje wzbudza wariant III, który przewiduje poprowadzenie tramwaju ulicą Wujaka - od Puszkina do ulicy Augustów. Mieszkańcy nie chcą szynowców w pobliżu bloków, a spółdzielnia mieszkaniowa zapowiedziała, że nie sprzeda gruntów, po których miałby jechać tramwaj.

Czy rzeczywiście ten kontrowersyjny wariant może wzbudzać tyle negatywnych opinii? Mieszkańcy, których pytaliśmy nie byli zbyt chętni do rozmów na temat nowej linii tramwajowej. Jednak okazuje się, że przy zastosowaniu odpowiednich technologii, a nawet przy odpowiednim wkomponowaniu linii w osiedle, mogą one zniknąć.

- Muszę przyznać, że ta wersja przez środek osiedla jest bardzo nowoczesna i interesująca. Tam była by szansa zrobienia bardzo przyzwoitej linii tramwajowej. Na pewno też ważna jest kwestia architektury, bo jak pokazują przykłady innych państw przystanki na takich liniach mogą być prawdziwym dziełem sztuki, czy azylem dla pasażerów - uważa dr hab. Jacek Wesołowski z Politechniki Łódzkiej.

Kontrowersyjny przebieg zakłada skierowanie tramwaju z ronda Inwalidów ulicą Puszkina, potem przez ulicę Wujaka południową stroną - obok pawilonów handlowych, bloków, boiska, szkoły i lasu. Dalej do ulicy Augustów i nią po zachodniej stronie jezdni do skrzyżowania z ulica Przybyszewskiego.

- Ja wiem, że temat jest bardzo gorący i nie wszystkim ludziom się podoba, ale trzeba też spojrzeć na praktykę stosowaną w krajach zachodnich przy takich rozwiązaniach. Tam jest zdecydowanie więcej przypadków, gdzie tramwaj przebiega środkami osiedli - twierdzi dr Wesołowski.

Jak przyznaje nasz ekspert, równie dobrym rozwiązaniem jest też wariant IV, a nawet likwidacja tramwaju na Rokicińskiej i poprowadzenie go przy dworu Łódź Widzew.. Poza tym jak sugeruje, aby rozwiać wszelkie wątpliwości mieszkańców osiedla, powinny zostać zorganizowane tam dodatkowe konsultacje, z pokazaniem przykładowych wizualizacji.

Wariant 0 - bezinwestycyjny
koszt: 116 mln, długość: 12,6 km
WYSZYŃSKIEGO - aleja Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, aleja Bandurskiego, aleja Mickiewicza, aleja Piłsudskiego, Rokicińska - AUGUSTÓW
Wariant 1 - podstawowy
koszt: 623 mln, długość: 17,3 km

WYSZYŃSKIEGO - aleja Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, aleja Bandurskiego, aleja Mickiewicza, aleja Piłsudskiego, Rokicińska, Augustów, aleja Hetmańska, Odnowiciela, aleja Ofiar Terroryzmu 11 Września - DELL
Wariant 2 - północny
koszt: 808 mln, długość: 20 km
WYSZYŃSKIEGO - aleja Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, aleja Bandurskiego, aleja Włókniarzy, Zielona, Narutowicza, Kilińskiego, Składowa, Dworzec Łódź Fabryczna, Węglowa, Nowe Centrum Łodzi, Konstytucyjna, aleja Piłsudskiego, Rokicińska, Augustów, aleja Hetmańska, Odnowiciela, aleja Ofiar Terroryzmu 11 Września - DELL
Wariant 3 - przez osiedle Widzew
koszt: 667 mln, długość: 17,3 km
WYSZYŃSKIEGO - aleja Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, aleja Bandurskiego, aleja Mickiewicza, aleja Piłsudskiego, Rokicińska, Puszkina, Wujaka, Augustów, Przybyszewskiego, aleja Hetmańska, Odnowiciela, aleja Ofiar Terroryzmu 11 Września - DELL
Wariant 4 - przez Przybyszewskiego
koszt: 662 mln, długość: 17,3 km
WYSZYŃSKIEGO - aleja Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, aleja Bandurskiego, aleja Mickiewicza, aleja Piłsudskiego, Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, aleja Hetmańska, Odnowiciela, aleja Ofiar Terroryzmu 11 Września - DELL

Jeszcze do poniedziałku (13 lutego) można wypełnić specjalną ankietę dotyczącą inwestycji. Można pobrać ją ze strony ZDiT-u i wysłać drogą elektroniczną na adres: [email protected]. Można zrobić to też tradycyjną pocztą na adres: Zarząd Dróg i Transportu, ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź, z dopiskiem "Trasa W-Z".

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto