Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łodzianie maile piszą

Łukasz Kaczyński
Centrum Dialogu na razie istnieje tylko w postaci wizualizacji. I tak ma pozostać?
Centrum Dialogu na razie istnieje tylko w postaci wizualizacji. I tak ma pozostać? fot. materiały prasowe UMŁ
Przesunięcie w czasie lub odejście od budowy Centrum Dialogu, zwiększenie dofinansowania dla inicjatyw kulturalnych przygotowywanych przez organizacje pozarządowe do 1 mln zł, efektywne wykorzystanie citylightów i galerii Urzędu Miasta - to kilka z ponad 30 uwag do tegorocznego budżetu Łodzi, przygotowanych przez nieformalną koalicję łódzkich organizacji pozarządowych (m.in. Szacunek dla Łodzi, Fundacja Fenomen).

Ponad 800 e-maili z uwagami wystosowanymi w ramach społecznych konsultacji odebrał natomiast sam UMŁ.

- Wzięliśmy pod uwagę potrzeby Łodzi, jej mieszkańców, ale przede wszystkim zdrowy rozsądek - piszą społecznicy na przygotowanej przez Fundację Fenomen stronie www.budzet 2011.dlalodzi.info. - Nie wszystkie zapisane cele trzeba realizować w tym roku. Zbadaliśmy zagadnienia, na których się znamy - mówi Hubert Barański z Fundacji Fenomen.

W związku z wymaganiami współinwestora, wartą ponad 6 mln zł budowę Centrum Dialogu społecznicy uznali za wątpliwej wartości. - Zadania centrum nie są do końca sprecyzowane. Pomyślmy nad nimi, a później budujmy, by nie powtórzyła się sytuacja z Atlas Areną, sławnym przykładem łódzkiej "gospodarności" - dodaje Barański.

Kolejny postulat to zwiększenie z 587 tys. zł do 1 mln zł dofinansowania inicjatyw kulturalnych stowarzyszeń i fundacji, które wezmą udział w otwartych konkursach ofert. - Nie wszystkim organizacjom zależy na grantach. By sięgnąć po środki zewnętrzne, wystarczą promesy - wyjaśnia Barański. - Ale miasto nadal traktuje te organizacje jak zło konieczne.

- Przygotowujemy właśnie pierwszy konkurs ofert. O zwiększeniu środków może zdecydować prezydent - wyjaśnia Szymon Frydrychowski, inspektor w Wydziale Kultury UMŁ.

Za "zadanie zbędne z punktu widzenia miasta, które nawet nie leży w bliskiej odległości od morza" uznano realizację programu First Motion, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (12-procentowy wkład miasta to 102 tys. zł).

- Ma on przyczynić się do rozwoju Regionu Morza Bałtyckiego przez popieranie rozwoju sektora kreatywnej branży audiowizualnej. Realizowany był już w 2010 roku - mówi Marcin Masłowski z biura prasowego prezydenta Łodzi.

Bardziej efektywne gospodarowanie citylightami miałoby przynieść zmniejszenie zaplanowanej w budżecie na cele wystawiennicze kwoty z 449.200 zł do 20o tys. zł. Koszt wydruku plakatów przy stałych zamówieniach może spaść poniżej 30 zł za sztukę, a ich projekty mogłyby powstawać w UMŁ. 200 tys. zł pozwala w ciągu roku wydrukować 5000 sztuk plakatów, co zapewnia cotygodniową wymianę w każdym z 50 szt. citylightów.

- To fakt, że w 2010 roku citylighty przez pewien czas nie były wykorzystywane i odbyło się w nich tylko kilka wystaw- mówi Tomasz Włodkowski, zastępca dyrektora Biura Informacji i Komunikacji Społecznej. - W tym roku wystawy będziemy realizować sami lub we współpracy z Biurem Promocji. Mamy już kilka ciekawych pomysłów.

- Przede wszystkim naszym celem było zmobilizowanie łodzian. Niech zaczną interesować się przyszłością swego miasta- mówi Hubert Barański. - Choć konsultacje zorganizowano w tygodniu przedświątecznym, liczba uwag świadczy o powodzeniu naszej akcji.

- Wiele uwag powtarzało się - dodaje Marcin Masłowski. - Informacje o wynikach konsultacji podane będą do wiadomości za pośrednictwem stron internetowych Urzędu Miasta nie później niż 30 dni od zakończenia konsultacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto