Prezydent Zdanowska podczas konferencji prasowej informowała, że przy budowie tunelu wykonano już 80 procent ścian szczelinowych. Rozpoczęło się wybieranie urobku spod stropu. Na placu budowy pracuje 400 osób i 15 maszyn.
Dyrektor kontraktu Marcin Zaręba przekonuje, że przy budowie tunelu na Fabrycznym nie pojawiły się dotychczas żadne komplikacje, co oznacza, że zostanie on zakończony do 28 lutego 2015 r.
Jedynym problemem może być soczewka wodna, czyli podziemne jezioro, które znajduje się niedaleko stacji Łódź Widzew. Dopiero, gdy prace zaczną być prowadzone tuż przy soczewce, można spodziewać się utrudnień, które mogą opóźnić zarówno inwestycję związaną z przebudową stacji na Widzewie, budową tunelu i podziemnego dworca Fabrycznego.
Przez ostatnie tygodnie wykonawca czekał na uprawomocnienie się zezwoleń na budowę naziemnej konstrukcji dworca Łódź Fabryczna. W piątek zezwolenie powinno się już uprawomocnić i rozpoczną się prace związane z wydobywaniem ziemi spod stropu do poziomu, na którym znajdą się perony.
Na początku lutego rozpocznie się również wyburzanie przejścia podziemnego pod ul. Kilińskiego w pobliżu ul. Traugutta. Rozbiórka oznaczać będzie zamknięcie ul. Kilińskiego na odcinku od Tuwima do Narutowicza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?