W środę kończą się konsultacje społeczne dotyczące Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku. Wśród rządowych projektów znalazła się tzw. proteza jaktorowska. Jest to linia kolejowa Jaktorów-Łowicz. Jej celem ma być wyprowadzenie ruchu pociągów z Warszawy w kierunku zachodnim.
Jeśli jednak linia ta powstanie, to nie będzie szans na budowę kolei dużych prędkości przez Łódź..
Unia Europejska nie wyda bowiem pieniędzy na połączenie kolejowe z Warszawy przez Łódź do Poznania, jeśli rząd zdecyduje się usprawnić połączenie z Warszawy do Poznania (z pominięciem Łodzi).
Aby rząd nie odciął Łodzi od strategicznego połączenia wschód - zachód oraz nie zrezygnował z KDP, marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień złożył w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju projekt, w którym zaproponował bardziej perspektywiczne rozwiązanie.
- Zasadniejsze jest wprowadzenie nowej konwencjonalnej linii kolejowej na odcinku od Warszawy Zachodniej do włączenia do linii Skierniewice - Łowicz w planowanym śladzie KDP - mówi Witold Stępień.
- Linia "igrek" posiada gotowe studium wykonalności i raport oddziaływania na środowisko, sfinansowane ze środków europejskich. Koszt budowy linii w śladzie KDP jest wyższy niż Jaktorów - Łowicz, ale efekty ruchowe i strategiczne będą zdecydowanie większe. - dodaje
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?