Dyrektor Lufthansa Cargo Poland Wojciech Ryglewicz zaznaczył, że jest to istotny element strategii rozwoju firmy. Obecnie przewoźnik oferuje dwa razy w tygodniu bezpośrednie połączenie importowe oraz eksportowe na trasie Frankfurt - Łódź, a w najbliższych tygodniach planuje dalszy rozwój.
- Mamy drugie centrum przeładunkowe należące do grupy Lufthansy w Wiedniu i będzie-my uzupełniali naszą ofertę o to połączenie. Planujemy stworzyć codziennie w ciągu tygodnia jedno połączenie importowe oraz eksportowe, które pozwoli nam obsługiwać klientów znajdujących się w regionie łódzkim - zapewnił w piątek Ryglewicz na konferencji prasowej w Łodzi.
Jak wyjaśnili przedstawiciele lotniska, odprawione towary w Terminalu Cargo na łódzkim lotnisku, będą przewożone w kontenerach tirami na lotnisko we Frankfurcie. Tam zostaną załadowane do samolotów, a następnie będą przewożone drogą lotniczą do kraju docelowego.
Na lotnisku im. Reymonta w Łodzi od dwóch lat funkcjonuje spółka Air Cargo Service, która zajmuje się obsługą ładunków towarowych. Wiceprezes ACS Andrzej Zarzycki podkreślił, że operator liczy na firmy zgrupowane w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, które produkują towary na tyle przetworzone i wrażliwe, że ich cena kwalifikuje je do transportu lotniczego. Pierwsza testowa przesyłka partii światłowodów została dostarczona z Łodzi, poprzez Frankfurt, do Kataru.
Łódzki terminal posiada status miejsca, w którym realizowane są procedury uproszczone, status składu celnego oraz magazynu czasowego składowania. Daje to możliwość odroczenia zapłaty cła do 45 dni za dokonany import towarów przez klientów Cargo korzystających z łódzkiego lotniska. Należny podatek VAT od importu towaru można rozliczyć bezgotówkowo poprzez deklarację VAT-7. - Pozwala to na zachowanie większej płynności finansowej klientów - dodał Zarzycki.
Prezes łódzkiego Portu Lotniczego Przemysław Nowak liczy, że przez Terminal Cargo możliwe będzie odprawienie rocznie 2-3 tys. ton towarów. Terminal ma obecnie pow. 750 mkw. powierzchni. - Ale żeby zwiększyć funkcjonalność musimy mieć świadomość, że ta powierzchnia musi być rozbudowana w nieodległej przyszłości. Wypadałoby mieć przynajmniej 2-3 tys. mkw. powierzchni - powiedział Nowak.
Przyznał, że lotnisko prowadzi rozmowy z innym przewoźnikami zainteresowanymi przewozami Cargo.
Terminal Cargo na łódzkim lotnisku został uruchomiony w 2009 roku; kosztował ponad 1,2 mln zł. Oprócz zwykłych ładunków mogą być w nim obsługiwane także przesyłki specjalne, np. materiały niebezpieczne, leki ratujące życie i krew.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?