Hotelowy boom na Euro 2012 omija Łódź |
- Chcemy stworzyć miejsce atrakcyjne nie tylko dla kibiców, dlatego na pewno nie będą to kolejne ogródki piwne - zapewnia Łukasz Smoliński z firmy Brainshake, która chce stworzyć w Łodzi strefę kibica.
Na wczorajszym posiedzeniu komisji promocji (21 listopada) przedstawił radnym główne założenia projektu. Eurozone, bo tak ma się nazywać strefa, zlokalizowana ma być na parkingu przy Hali Sportowej, od strony ul. Stefanowskiego. - Zdecydowaliśmy się na tę lokalizację, bo z jednej strony jest blisko centrum, a z drugiej na tyle daleko od domów, że nie będzie zakłócana cisza nocna - wyjaśnia Smoliński.
Wejście do strefy będzie bezpłatne. Zajmie ona teren 5 tys. m.kw. i będzie mogła pomieścić do 5 tysięcy osób. Całość będzie ogrodzona, a wstęp będzie możliwy przez bramki z wykrywaczami metali.
Strefa podzielona będzie na dwie części - typowo dla kibiców i sponsorską. Najważniejszym elementem pierwszej będzie ogromny, diodowy telebim, z ekranem o wielkości 56 metrów kwadratowych. Tutaj znajdą się też m.in. ogródki gastronomiczne i strefa VIP (zadaszona), która pomieści do 350 osób.
W drugiej części również będzie telebim, ale dużo mniejszy. Swoje stanowiska mają tu mieć przede wszystkim sponsorzy. Poza tym znajdą się mini boiska, na których rozgrywane mają być turnieje, atrakcje zaplanowano również dla dzieci i dla pań.
Strefa ma być otwarta przez cały czas trwania Euro 2012, czyli od 8 czerwca do 1 lipca, w godzinach 9-13 i 15-24.
Strefa jedna z wielu
Koszty związane z powstaniem strefy kibica mają sfinansować sponsorzy. Miasto ze swojej strony będzie musiało tylko bezpłatnie przekazać teren pod Eurozone i pomóc w zabezpieczeniu terenu.
Firma z podobnym projektem zwróciła się w sumie do 10 dużych miast, które nie są bezpośrednimi gospodarzami Euro 2012. Rozmach projektu ma zagwarantować pozyskanie sponsorów. - Mamy już podpisane cztery, przedwstępne umowy z Toruniem, Bydgoszczą, Lublinem i Kielcami - zdradza Smoliński.
Rozmowy, oprócz Łodzi toczą się jeszcze w Krakowie, Szczecinie, Zabrzu, Katowicach i Rzeszowie. Okazuje się jednak, że pomysł firmy Brainshake nie jest jedynym, jaki wpłynął do urzędu miasta. Wydział Sportu ma na najbliższych posiedzeniach komisji promocji przedstawić założenia pozostałych. Dopiero wtedy radni podejmą decyzję, który projekt strefy kibica będzie miał szansę na realizację.
Czytaj więcej o
Euro 2012:
Łódzkie lotnisko ćwiczyło sytuacje awaryjne przed Euro 2012
Na Euro 2012 Łódź zamieni się w miasto kobiet
Wielki Turniej MM Łódź - wygraj roczny, dwuosobowy karnet do kina! |
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?