18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Akcja rowerowa w Manufakturze. Powalczmy o dodatkowe stojaki rowerowe w Łodzi i regionie

Konrad Ciężki
Akcja rowerowa w Manufakturze. Powalczmy o dodatkowe stojaki rowerowe w Łodzi i regionie
Akcja rowerowa w Manufakturze. Powalczmy o dodatkowe stojaki rowerowe w Łodzi i regionie materiały prasowe
W Manufakturze pojawiły się pomarańczowe rowery miejskie i oryginalne stojaki rowerowe. Wbrew pozorom nie jest to wypożyczalnia, rowery te nie są też na sprzedaż. We wtorek w Łodzi rozpoczęła się akcja promująca rower, jako ekologiczny i ekonomiczny środek transportu.

W ramach kampanii "Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie" łodzianie mogą powalczyć z innymi miastami o dodatkowe stojaki rowerowe w przestrzeni miejskiej. Gdzie staną i ile ich będzie? To zależy od uczestników akcji. Zgodnie z regułami konkursu, każdy musi pokonać 10 kilometrów na rowerze w animacji online na stronie kampanii lub w terenie, z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w smartfonie.

Wspólnie przejechany przez łodzian dystans zostanie przekazywany na konkursowe konto naszego województwa. Te regiony Polski, których mieszkańcy pokonają najdłuższy dystans, wygrywają oryginalne stojaki rowerowe w kształcie internetowej małpki @.

Do tej pory w akcji przejechano już ponad 30 tysięcy kilometrów. Obecnie województwo łódzkie znajduje się w środku peletonu. Nic jednak straconego. Możemy to zmienić, bo akcja trwa do ostatniego dnia lipca. Nagrodą za wspólny wysiłek dla swojego regionu jest szansa na jeden ze 100 rowerów miejskich.

- Uczestnicy naszej akcji nie tylko zbierają kilometry, ale przede wszystkim wskazują nam miejsca, gdzie z ich punktu widzenia najbardziej brakuje miejsc parkingowych dla rowerów. To mogą być lokalizacje zarówno w centrach miast czy miasteczek, ale także na przykład na jakiejś popularnej trasie rekreacyjnej - opowiada Krzysztof Śpiewek, organizator.

Akcja promowana jest w Internecie i mediach, ale także z wykorzystaniem nietypowych "ulotek". Niektórzy właściciele rowerów, które stoją zaparkowane gdzieś na terenie Łodzi, znajdą na siodełku białe pokrowce przeciwdeszczowe z logotypem promującym akcję.

W ramach akcji postawiono do tej pory w różnych miejscach kraju 585 stojaków rowerowych o kształcie internetowej małpki. Kolejnych 100 pojawi się po zakończeniu trwającej edycji rowerowej zabawy. Organizatorem kampanii jest Fundacja Allegro All For Planet.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto