Specjalizacja czy wiedza ogólna?

Artykuł sponsorowany
Nowe dziedziny wiedzy, dynamicznie rozwijające się technologie, czy też zmiany w podziale pracy powodują, że oferta usług edukacyjnych powinna być stale aktualizowana i odpowiadać bieżącym trendom na rynku pracy. Jednocześnie pracodawcy dysponują informacjami aktualnymi w bardzo krótkiej perspektywie czasowej. Nie są oni w stanie określić, jakie predyspozycje będą niezbędne na rynku pracy za kilka lat. Dlatego też pogłębia się dylemat, przed jakim stają kandydaci na studia dokonujący wyboru pomiędzy wąską specjalizacją a wykształceniem ogólnym.

Kierunkowe wykształcenie w danej specjalizacji może skutkować w przyszłości trudnościami ze znalezieniem pracy w przypadku kryzysu w branży. Z drugiej jednak strony sygnały płynące z rynku wyraźnie wskazują na wysokie zapotrzebowanie na specjalistów w wąskich dziedzinach, którzy świadomie kreują swoją przyszłość w oparciu o nabywane w trakcie studiów kompetencje i doświadczenia zawodowe.
Popyt na poszczególne umiejętności zmienia się w czasie, warto zatem kształtować na studiach różnorodne zdolności i nabywać kwalifikacje, które są niezbędne w razie modyfikacji ścieżki rozwoju zawodowego.

Uniwersalne umiejętności a rynek pracy

Potrzeby płynące z rynku pracy znajdują swoje odzwierciedlenie w ofercie programowej Wydziału Zarządzania UŁ. Istotnym elementem kształcenia na Wydziale Zarządzania UŁ jest wyposażenie studentów w pakiet umiejętności społecznych i komunikacyjnych, które rozwijają na pierwszym roku studiów w ramach przedmiotu "Kształtowanie umiejętności profesjonalnych". Celem zajęć jest ukierunkowanie studentów na to, jak efektywnie studiować i jak świadomie podchodzić do procesu edukacji. Podczas tych zajęć studenci aktywnie poszukują odpowiedzi na pytanie, jakie są ich mocne i słabe strony, uczą się pracy w grupie, dowiadują się, jak skutecznie zarządzać swoim czasem, w jaki sposób szukać informacji, a także poznają tajniki autoprezentacji i komunikacji.
Podjęcie studiów obarczone jest ryzykiem niedostatecznego przygotowania do realizacji planów zawodowych. Istotna jest więc koncentracja na przekazywaniu kluczowych treści programowych, pracy własnej studentów i uświadomieniu im, że odnalezienie się na rynku pracy zależy w dużej mierze od ich rozwoju w trakcie studiów.

Koncentracja na praktyce

Bogata oferta programowa Wydziału Zarządzania UŁ powstała w oparciu o konsultacje z pracodawcami i praktykami gospodarczymi. Studia na Wydziale Zarządzania UŁ stwarzają szansę na poznanie praktycznych aspektów funkcjonowania różnych branż i wykształcenie ludzi mobilnych na rynku pracy. W ofercie edukacyjnej Wydziału Zarządzania UŁ znajdują się następujące kierunki studiów:

- Analiza i zarządzanie w biznesie
- Business Management (studia w jęz. angielskim)
- Marketing
- Zarządzanie publiczne
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Zarządzanie (specjalności):
- Analityka systemowa i technologie e-biznesu
- Projektowanie i doskonalenie organizacji- Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami
- Finanse i inwestycje
- Rachunkowość
- Logistyka
- Technologie informatyczne w logistyce (studia w języku angielskim)
- Gospodarka przestrzenna

Niezależnie od tego, jaki zawód będą wykonywali absolwenci Wydziału Zarządzania UŁ w przyszłości, podczas studiów nabywają nie tylko wiedzę, ale także szereg uniwersalnych umiejętności społecznych i interpersonalnych, dzięki którym lepiej współpracują w grupie, wykorzystują efektywnie dostępne informacje i skutecznie komunikują się z otoczeniem.

Szczegóły na temat treści programowych na Wydziale Zarządzania UŁ znajdują się na: http://www.rekrutacja.wz.uni.lodz.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto