Prace związane z wykopem komory startowej dla maszyny TBM, która będzie wiercić tunel pod miastem, miały rozpocząć się w czerwcu. Z dwumiesięcznym opóźnieniem na placu budowy pojawili się pracownicy. Teren został ogrodzony i wjechał tam ciężki sprzęt.
- Rozpoczęły się prace, na razie mają charakter porządkowy. Prowadzone są rozbiórki naniesień. Na tym terenie są domki i altanki. Rozpoczęło się także karczowanie drzew i krzewów. Gdy to miejsce zostanie uporządkowane, to rozpocznie się właściwy wykop komory startowej - powiedział Piotr Żak, rzecznik prasowy Energopolu, lidera konsorcjum budującego tunel.
Drugą firmą tworzącą konsorcjum jest PBDiM Mińsk Mazowiecki. To przedsiębiorstwo w lipcu wystosowało pismo do Energopolu z pytaniem o możliwość zmiany lidera konsorcjum. Stało się to po złożeniu przez Energopol wniosku o upadłość. Po trzech tygodniach ten wniosek został wycofany i do sądu trafił wniosek o restrukturyzację zadłużenia. Energopol ma problemy finansowe związane z realizacją sześciu inwestycji drogowych. To efekt ogromnego wzrostu cen materiałów budowlanych. Z problemami finansowymi borykają się wszystkie firmy budujące drogi w Polsce. PBDiM jest zdania, że najlepszym rozwiązaniem, które nie wyhamuje budowy tunelu w Łodzi, będzie zmiana lidera konsorcjum. Firma zaczęła już rozmowy z podwykonawcami, aby przejąć ich w przypadku ewentualnych dalszych problemów Energopolu. Energopol nie komentuje działań PBDiM.
Kłopoty Energopolu odczuli jego pracownicy. Dostali połowę pensji za czerwiec, a za lipiec pieniądze nie wpłynęły na ich konta.
- W najbliższym czasie pieniądze trafią do pracowników. Do mnie też - mówi Piotr Żak. - Wypłaty będą realizowany z transzy, którą już przysłała spółka PKP PLK.
W tle tych wydarzeń trwa analiza, czy będzie możliwość zbudowania trzeciego przystanku w tunelu. Przypomnijmy, że na pewno powstaną przystanki Łódź Śródmieście (u zbiegu Zielonej i Zachodniej) i Łódź Polesie (w pobliżu Manufaktury przy Ogrodowej). Dawniej były koncepcje trzeciego przystanku Łódź Koziny, który miał powstać przy pl. Hallera. Obecne analizy dotyczą stacji Łódź Zachodnia, która ma powstać w miejscu, gdzie zaplanowano komorę rozgałęźną, rozprowadzającą ruch pociągów do Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieńca. Tę komorę można przekształcić w przystanek.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?