Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pierwsze urodziny Portu Łódź

Alicja Zboińska
Łódzkie centrum przyciąga kupujących i zwiedzających niemal z całego regionu
Łódzkie centrum przyciąga kupujących i zwiedzających niemal z całego regionu fot. Krzysztof Szymczak
Od 12 miesięcy mieszkańcy regionu robią zakupy w centrum handlowym przy łódzkiej Ikei. Port Łódź został otwarty 24 marca 2010 roku.

Pierwszego dnia centrum odwiedziło ponad 50 tysięcy osób, a pierwsi kupujący przed sklepem ustawili się już o godz. 2 w nocy, skuszeni tanimi telewizorami. Od czwartku do niedzieli Port Łódź będzie obchodził urodziny, a dla równowagi szefowie innych centrów handlowych w Łodzi także zaplanowali szereg atrakcji.

Port Łódź był reklamowany jako jedne z większych centrów handlowych nie tylko w regionie, ale i w kraju. Miało tu powstać 200 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Do dziś pustką straszy 20 lokali. To największy zarzut pod adresem centrum, formułowany przez klientów.

- Byłam pewna, że nowe sklepy czy restauracje zaczną działać wkrótce po otwarciu, tymczasem do dziś Port sprawia wrażenie, jakby był jeszcze w budowie - mówi łodzianka Agata Galińska. - Może dlatego jest tam mniej klientów niż w innych łódzkich centrach, ale to akurat mi nie przeszkadza, lubię kupować bez tłoku. Wolałabym natomiast, by w części sklepów było więcej towaru, niektóre znane marki nie mają np. męskich kolekcji.

Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź, wyliczył, że najemców znalazło 85 procent lokali centrum.

- Komercjalizacja centrów handlowych to wielomiesięczny proces - tłumaczy Andrzej Cieślik. - Od wielkiego otwarcia przybyło 40 nowych salonów, prowadzimy dalsze rozmowy. Wiele lokali, które nie zostały otwarte, ma już swoich właścicieli i przygotowuje się na przyjęcie klientów. Cieszy nas, że w okresie trudnym dla branży centrów handlowych udało się nam z sukcesem otworzyć jeden z największych obiektów w kraju. Udało nam się trafić w gusta naszych klientów, a oferta spotkała się z ich zainteresowaniem. To nasz największy sukces.

Od czwartku do niedzieli w Porcie w wielu sklepach obowiązywać będą rabaty na zakupy w wysokości od 5 do 50 procent. Osoby, które zrobią zakupy za minimum 30 zł, w punkcie informacji odbiorą bilet MPK. Na klientów czekają też spotkania z gwiazdami: Varius Manx, Urszulą, aktorami serialu "M jak miłość", tancerzami Rafałem Maserakiem, Cezarym Olszewskim, finalistami "Mam talent".

Najwięcej atrakcji zaplanowano na sobotę i niedzielę. W czasie weekendu o klientów powalczą też pozostałe centra handlowe w Łodzi. W Galerii Łódzkiej od ubiegłego tygodnia do niedzieli trwa impreza pod hasłem "Moda, auta i kolory", podczas której prezentowane są trendy w modzie, pokazy makijażu i kobiece auta.

W Manufakturze natomiast odbędzie się szereg imprez, w tym architektoniczna pt. Dom Show, prezentująca inwestycje deweloperskie w Łodzi.

- Nie ma to związku z Portem Łódź, wydarzenie zostało zaplanowane z dużym wyprzedzeniem - zapewnia Joanna Karpińska, rzecznik Manufaktury. - Robimy swoje, nie oglądamy się na innych.

O swój kawałek tortu walczą też mniejsze centra. Trwa rozbudowa Pasażu Łódzkiego przy al. Jana Pawła II. Powstanie tu kilka nowych sklepów, w tym H&M, outlet Adidasa, Pumy, Diverse. Dokładna data ich otwarcia nie została jeszcze ogłoszona.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto