Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Która impreza najlepiej promuje Łódź. UMŁ zbada tzw. ekwiwalent reklamowy

Katarzyna Chmielewska
Zeszłorocze badania kosztowały magistrat 60 tys. zł.
Zeszłorocze badania kosztowały magistrat 60 tys. zł. archiwum/Dziennik Łódzki
Urząd Miasta Łodzi rozpisał przetarg na monitoring mediów i oszacowanie tzw. ekwiwalentu reklamowego łódzkich festiwali i klubów sportowych. UMŁ chce wiedzieć o jakiej łódzkiej imprezie media piszą najlepiej i najwięcej oraz które festiwale i kluby sportowe najlepiej promują Łódź. Prawdopodobnie wyniki będą miały wpływ na wysokość dotacji.

Ekwiwalent reklamowy jest to wartość informacji, które ukazują się w mediach. Chodzi o oszacowanie kwoty, jaką trzeba byłoby wydać, by wykupić reklamy danego wydarzenia. Specjalistyczne agencje oceniają czas poświęcony konkretnej imprezie (w przypadku radia i telewizji), długość publikowanych artykułów i sposób, w jaki dane wydarzenie jest opisane. Ocenia się również ekwiwalent negatywny i dopiero różnica między wartością dobrych i złych informacji daje prawidłowy wynik.

Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji urzędu miasta mówi, że takie badanie przeprowadzane było również w 2011 roku, ale nie na taką skalę. Nie badano wtedy klubów sportowych, a i liczba przebadanych festiwali była o wiele mniejsza niż będzie teraz.

W tym roku zmienił się sposób dotowania łódzkich imprez. Biuro promocji UMŁ nie kupuje już od organizatorów imprez tzw. usług promocyjnych, ale ich organizatorzy dostają w drodze konkursu dotację celową z wydziału kultury.

W 2011 roku najwyższe "ekwiwalenty" miał Fashion Week (8 mln zł rocznie) oraz Festiwal Designu (7,6 mln zł w 2011 roku).

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto