Ekwiwalent reklamowy jest to wartość informacji, które ukazują się w mediach. Chodzi o oszacowanie kwoty, jaką trzeba byłoby wydać, by wykupić reklamy danego wydarzenia. Specjalistyczne agencje oceniają czas poświęcony konkretnej imprezie (w przypadku radia i telewizji), długość publikowanych artykułów i sposób, w jaki dane wydarzenie jest opisane. Ocenia się również ekwiwalent negatywny i dopiero różnica między wartością dobrych i złych informacji daje prawidłowy wynik.
Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji urzędu miasta mówi, że takie badanie przeprowadzane było również w 2011 roku, ale nie na taką skalę. Nie badano wtedy klubów sportowych, a i liczba przebadanych festiwali była o wiele mniejsza niż będzie teraz.
W tym roku zmienił się sposób dotowania łódzkich imprez. Biuro promocji UMŁ nie kupuje już od organizatorów imprez tzw. usług promocyjnych, ale ich organizatorzy dostają w drodze konkursu dotację celową z wydziału kultury.
W 2011 roku najwyższe "ekwiwalenty" miał Fashion Week (8 mln zł rocznie) oraz Festiwal Designu (7,6 mln zł w 2011 roku).
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?