Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Film "Łódzkie w centrum kultury" będzie promował Łódź i województwo.

Redakcja
Film "Łódzkie w centrum kultury" z Mariuszem Jakusem w roli głównej ma promować 7 instytucji kultury, a przez nie Łódź i województwo.

Film "Łódzkie w centrum kultury" ma przybliżyć mieszkańcom regionu łódzkiego oferty instytucji kulturalnych województwa łódzkiego. Powstały obraz ma pokazać, że propozycja łódzkich jednostek kulturalnych staje się coraz bogatsza i nowocześniejsza. - To ma podkreślić ogromny potencjał województwa jak tkwi w instytucjach kultury - mówi Włodzimierz Fisiak, marszałek województwa. - To jest dzieło ludzi z Łodzi, nie podpieraliśmy się zewnętrznymi siłami. Oni zrobili film, z którego ja już jestem dumny - podkreślił marszałek.

Celem filmu jest także zacieśnienie współpracy pomiędzy: Filharmonią Łódzką, Teatrem im. Stefana Jaracza, Muzeum Sztuki, Teatrem Wielkim, Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną im. J. Piłsudskiego, Muzeum Archeologicznym i Etnograficznym oraz Łódzkim Domem Kultury. Produkcja ma stanowić początek dla projektów kulturalnych, wspólnie realizowanych przez te 7 instutucji.

Łódzkie w centrum kultury

Hasło tytułowe "Łódzkie w centrum kultury" będzie od przyszłego roku spinać różnorodne działania z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa narodowego prowadzone przez województwo, w tym: konkursy dla organizacji pozarządowych, konkurs ofert na wykonanie prac konserwatorskich, stypendia artystyczne, czy Nagrody Marszałka Województwa Łódzkiego za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej. - Chodzi o pokazanie oferty kulturalnej województwa jako spójnej całości wspierającej budowę silnej marki regionu - przekonuje Fisiak.

Film "Łódzkie w centrum kultury"

Scenariusz filmu przygotowała i zrealizowała łódzka firma Onoffmedia. W postać bohatera i narratora wcielił się Mariusz Jakus, aktor Teatru Jaracza. - Bohater w filmie jest m.in. szatniarzem, kustoszem, woźnymi - wymienia Jakub Karykowski, reżyser filmu. - Jesteśmy ciekawi reakcji na ten film. Na razie widziało go kilka osób i zdania są podzielone - dodaje. - Mamy nadzieję, że trafimy do jak najszerszej publiczności - mówi Łukasz Herod, operator, montażysta. - Film jest zrobiony nowatorską techniką i tu liczymy na młodego widza, ale merytorycznie dotrzemy też na pewno do osób starszych - tłumaczy.

Film w pełnej wersji trwa 5 min., ale przygotowany został również 30 sek. spot z myślą o emisji w telewizji. Obraz zrealizowano w nowoczesnej technologii Canon Full HD. - Technika ta daje więcej możliwości niż zwykła kamera - wyjaśnia Herod - Kręcąc aparatem uzyskaliśmy jakość kinową. Używając połączenia obiektywów filmowych z profesjonalnym aparatem fotograficznym dostaliśmy ładny, plastyczny obraz i głębię ostrości - tłumaczy.  Film powstawał przez dwa miesiące w ponad 20 łódzkich plenerach. W trakcie produkcji zrobiono pięć tysięcy ujęć. Montaż trwał 300 godzin. Ścieżkę dźwiękową specjalnie dla filmu skomponowało Studio Alone. Koszt produkcji to około 40 tys. zł.

Dzisiaj film zostanie zaprezentowany przez twórców na II Festiwalu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów Promocity w Gdyni. 4 października „Łódzkie w centrum kultury” będzie miało premierę w Filharmonii Łódzkiej w trakcie inauguracji sezonu kulturalnego 2010/2011. Tego dnia również rozpocznie się oficjalna dystrybucja filmu.

W artykule zamieściliśmy pełną wersję filmu "Łódzkie w centrum kultury"

Czytaj także:
- Jam Session w Wytwórni [zdjęcia]
-
Łódź rajem dla filmowców - mniejsze opłaty zachętą dla producentów

Opublikuj materiał i wygraj nawet 500 zł!


Zobacz też na MM Łódź


od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto