Kiedy pytamy wiceprezydenta, jakie dokładnie mamy szanse na Lublinek Cargo, odpowiada: - Większą niż mogłoby się wydawać. W sobotę spotykamy się w Łodzi z przedstawicielami europejskiego portu lotniczego. Właśnie z tą firmą rozmawiamy na temat budowy lotniczego portu towarowego, czyli Lublinka Cargo.
Na stronie internetowej Lublinka czytamy, że lotnisko dysponuje terminalem cargo o powierzchni 750 mkw.
- Do tej pory mogliśmy wysyłać paczki tylko do dwustu kilogramów - mówi Ewa Bieńkowska. - Od piątku rozpoczyna się nowa era dla Lublinka Cargo. Tak naprawdę dopiero od tego dnia będziemy mogli mówić o istnieniu lotniska towarowego w Łodzi. Ciężar i gabaryty przesyłek radykalnie się zwiększą.
Budowa lotniska towarowego ma ogromne znaczenie dla szerszej idei wykreowania Łodzi w charakterze wielkiego centrum logistycznego.
Dla inwestorów lokalizacja miasta ma ogromne znaczenie. My dopiero czekamy na rozbudowę autostrady A2 oraz budowę A1 . Na ekspresową S8 i S14 też jeszcze poczekamy. Tymczasem firmy logistyczne w okolicach Strykowa, Piotrkowa Trybunalskiego oraz na obrzeżach Łodzi powstają jak grzyby po deszczu. One już widzą, że nie ma i nie będzie lepszego miejsca na lokowanie firm przeładunkowych niż okolice Łodzi.
Jak wskazują specjaliści, plany połączenia Dworca Fabrycznego z Dworcem Kaliskim też mają działać na plus dla Łodzi. Mało tego, czy przedsiębiorstwa lokują się w Strykowie, czy też np. w Piotrkowie, dla Łodzi zysk jest taki sam - 75 procent kadr i tak jest łódzkich.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?