Pierwszy przetarg na przebudowę trasy W-Z został unieważniony w ubiegłym tygodniu z powodu zbyt wysokich stawek zaproponowanych przez uczestników przetargu.
Rozbudowa trasy W-Z w Łodzi została teraz podzielona na trzy etapy. Pierwszy, na który ogłoszono konkurs, obejmuje zaprojektowanie ośmiu odcinków trasy W-Z oraz budowę tunelu pod al. Mickiewicza i Piłsudskiego (od Wólczańskiej do Kilińskiego). Kolejne dwa etapy modernizacji trasy W-Z to remont i budowa pozostałego torowiska na trasie W-Z oraz wyposażenie całej trasy w system sterowania ruchem.
Poprzedni przetarg zakładał ukończenie prac na trasie W-Z do końca grudnia 2014 r. Jednak unieważnienie przetargu opóźni całą inwestycję. Teraz zakłada się, że projekty siedmiu z ośmiu odcinków trasy W-Z mają być gotowe do 30 czerwca 2013 r. Natomiast budowa tunelu w centrum miasta powinna się zakończyć w połowie 2015 r.
Oferty w przetargu na pierwszy etap przebudowy trasy W-Z w przetargu zostaną otwarte w mikołajki.
Przypomnijmy, że tunelem pod al. Mickiewicza i Piłsudskiego ma odbywać się ruch samochodowy, natomiast tramwaje pojadą górą m.in. przez nowy dworzec tramwajowy (powstanie naprzeciwko Centralu). Dworzec będzie miejscem gdzie na odcinku między al. Kościuszki i Piotrkowską połączą się trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego oraz tramwajów jadących trasą W-Z.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?