Skończyło się na sporządzeniu przez funkcjonariuszy notatki. Dyrekcja wypowiedziała przedsiębiorcy umowę, gdyż zalega z czynszem. Podobnego ruchu spodziewają się inni najemcy, bo ich zaległości czynszowe także rosną.
Prowadzący działalność w Porcie zarzucają dyrekcji, że klientów jest zbyt mało, by można było zarobić chociażby na czynsz. - Mimo iż od otwarcia upłynął ponad rok, to niewiele zmienia się na lepsze - irytuje się część najemców. - Nie obserwujemy skutecznych działań marketingowych, które wpłynęłyby na nasze obroty. Większość wydarzeń odbywa się przy samej Ikei, do reszty centrum wielu klientów nie dociera. Lepiej jest w weekendy, ale nie da się nadrobić strat z całego tygodnia.
Najemcy deklarują, że gdyby tylko mogli, natychmiast zrezygnowaliby z prowadzenia tam działalności. Nie stać ich jednak na takie rozwiązanie.
- W naszych umowach jest zapis o wysokich karach, jakie grożą za wcześniejsze rozwiązanie kontraktu - mówią handlowcy. - Nie damy rady ich zapłacić, nie wiadomo jednak, jak skończy się nasza dalsza współpraca, skoro cały czas ponosimy straty.
Przedstawiciele Portu zapewniają, że są otwarci na rozmowy z najemcami i podejmują przeróżne działania, by przyciągnąć kupujących.
- Administracja Portu stara się pozostawać w dobrych, otwartych relacjach z najemcami - informuje Karolina Horoszczak, rzecznik prasowy Grupy Ikea w Polsce. - Regularne spotkania z naszymi najemcami pomagają w bieżącej ocenie sytuacji. Jeśli pojawiają się trudności, wspólnie poszukujemy optymalnych rozwiązań. W większości przypadków udaje nam się z najemcami wypracować kompromis. Rozwiązanie umowy, a w konsekwencji zamknięcie lokalu jest zawsze dla nas ostatecznością i zazwyczaj udaje nam się tego uniknąć.
Pani rzecznik przypomina też, że najemcy wspierani są licznymi działaniami marketingowymi. Jednym z nich jest kampania promująca restauracje i kawiarnie.
Od maja trwa akcja, w ramach której klienci centrum otrzymują kupony zniżkowe do lokali gastronomicznych. Zostało rozdanych prawie 7 tysięcy kuponów.
Do końca sierpnia potrwa kampania reklamowa informująca o bogatej ofercie gastronomicznej centrum. Podobne akcje, wspierające sprzedaż, są prowadzone regularnie.
Karolina Horoszczak przypomina, że często organizowane są atrakcyjne imprezy, które zachęcają mieszkańców Łodzi i regionu do odwiedzenia Portu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?