Kolejne fragmenty dworca Łódź Fabryczna legły w gruzach [zdjęcia] |
Podczas dzisiejszego (28 marca) czwartego już posiedzenia doraźnej Komisji ds. Nowego Centrum Łodzi zaplanowane było przedstawienie i omówienie koncepcji przebudowy dworca Łódź Fabryczna.
Ten punkt jednak się nie pojawił, a w zmian radni usłyszeli od Marka Fabera z PKP PLK o inwestycjach w ramach przebudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego. Po zakończonej prezentacji od razu pojawiły się pierwsze pytania.
Łukasz Magin pierwszy zapytał o dostępność ogólnego harmonogramu inwestycji. Pytania powtórzyli inni radni. - Nie czuje się zbyt komfortowo, jeśli państwo mówicie, że to nastąpi za miesiąc [w kwietniu - przyp. autora] - mówił Jacek Borkowski.
Grzegorz Nita z PKP PLK tłumaczył, że nie udostępniany jest jeszcze harmonogram, bo po przyjęciu koncepcji mogą nastąpić zmiany. - Nie będziemy też zwlekać w weryfikacji koncepcji przebudowy. Jeśli zostanie przyjęta przez wszystkie strony, podamy ją do publicznej wiadomości - informował dyrektor.
Notatki ściśle tajne?
Jadnak kwestia ogólnego harmonogramu prac nie poruszyła radnych tak bardzo, jak brak dostępu do notatek z posiedzeń komitetu sterującego budową dworca (komitet, w którego skład wchodzą przedstawiciele miasta, PKP oraz PKP PLK). - Powinniśmy mieć wgląd do harmonogramu rzeczowego i finansowego. Nie widzę powodu, po co robić taką tajemnice - stwierdził Jacek Borkowski.
Na pytania radnych w tym temacie po raz kolejny stanowczo odpowiadał Grzegorz Nita z Polskich Linii Kolejowych. - Notatki nie będą do wglądu dla Komisji ds. Nowego Centrum Łodzi - skwitował. Dyrektor Nita powiedział, że można zaprosić na któreś posiedzenie członka komisji, ale nie można udostępniać pewnych informacji tak szerokiemu gronu.
- Można powiedzieć, że dzisiaj komisja od przedstawicieli Polskich Linii Kolejowych zobaczyła taki typowy gest Kozakiewicza - stwierdza Łukasz Magin, wiceprzewodniczący komisji. - Panowie dyrektorzy powiedzieli, że nie udostępnią komisji ani notatek z posiedzeń komitetu sterującego, ani obowiązującego na dzisiaj ogólnego harmonogramu prac. Naprawdę trudno domyślać się powodów takiej sytuacji - dodaje radny.
- Tak jak potwierdzali dzisiaj przedstawiciele kolei, ja to potwierdzam ze strony miasta, że nie ma żadnych opóźnień co do ogólnego harmonogramu inwestycji - tłumaczy Błażej Moder, pełnomocnik prezydenta ds. Nowego Centrum Łodzi.
Tak przebiegają prace na terenie dworca Łódź Fabryczna |
A jak wygląda sprawa jeśli chodzi o wspomniane notatki. Czy rzeczywiście to taki problem, by je upublicznić? Zgodnie z założeniami komitet sterujący miał ułatwić przecież współpracę między miastem, a PKP i PLK, by maksymalnie usprawnić wydawanie różnych pozwoleń i decyzji.
- Jeśli chodzi o notatki z posiedzeń komitetu sterującego, są to spotkania monitorujące strategie zamawiającego wobec wykonawcy, ustalające sposób postępowania wobec postawionych problemów. Stanowią one pewnego rodzaju tajemnice, co jest naturalne w postępowaniu inwestorów - wyjaśniał zawiło Moder.
Pełnomocnik ds. Nowego Centrum Łodzi zaznaczył, że inwestycja przy placu Sałacińskiego jest w dużej mierze inwestycja kolejową. Miasto odpowiada za przebudowę układu drogowego i węzeł multimodalny.
Radni przegłosowali jednogłośnie wniosek dotyczący możliwości udostępniania członkom komisji wyciągów ze spotkań komitetu sterującego budową dworca Łódź Fabryczna oraz wniosek o oddelegowanie członka komisji na niektóre posiedzenia komitetu.
Czytaj więcej o dworcu
Łódź Fabryczna:
**
**
Final Four 2012| Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi| Auto Radar |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?