Strefę "tempo 30" wprowadzono na Karolewie pod koniec ubiegłego roku. Wprowadzono tam skrzyżowania równorzędne, zawężono pasy, ustawiono tzw. szykany, zamontowano poduszki berlińskie i ograniczono prędkość do 30 km/godz. Taki projekt organizacji ruchu wymyśliła Fundacja Fenomen. Pół roku później pod protestem przeciwko strefie „tempo 30” podpisało się blisko tysiąc mieszkańców Karolewa.
Strefa tempo 30 na Karolewie w Łodzi
Na początku września drogowcy zaczęli wprowadzać zmiany. Strefę skrzyżowań równorzędnych przesunięto o przecznicę dalej, czyli nie zaczyna się ona w pobliżu ul. Maratońskiej. Poza tym „wysepki” przy skrzyżowaniu Karolewskiej i Wróblewskiego zmniejszono o połowę, a na ul. Wileńskiej poszerzono pasy ruchu.
Jednak to kosmetyczne zmiany biorąc pod uwagę wszystkie ograniczeniach ruchu na Karolewie.
- Wrzucono tu wszystko, co się da - podkreśla Paweł Pijanowski z EL 00000 Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi. - Najmniej zmian wprowadzono na ul. Wróblewskiego, która jest najbardziej uciążliwa, bo trzeba po niej jeździć zygzakiem.
Strefa "Tempo 30". W centrum Łodzi kierowcy muszą zwolnić do 30 km/godz.
Mieszkańców Karolewa raczej nie satysfakcjonują wprowadzone zmiany.
- Niby mają to być zmiany na próbę i będą jeszcze oceniane. Nie wiemy jednak, czy uda się coś jeszcze zmienić - przyznaje Jan Goss z Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Karolew.
Autostrada A1: odcinek Stryków - Tuszyn
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?