We wtorek Krzysztof Mączkowski, skarbnik Łodzi przyznał, że wykonanie budżetu wyniosło 75,6 proc. pieniędzy przeznaczonych na inwestycje.
Witolda Rosseta (PO), przewodniczącego komisji finansów mówił, że jeśli inwestycje najpierw ograniczono o 100 mln zł, a potem nie wykorzystano kolejnych ponad 100 mln zł, to tak naprawdę wykonanie budżetu jest na poziomie poniżej 60 proc.
Rosset zauważył, że budżet był przygotowany przez poprzednią ekipę rządzącą i że były tam inwestycje, które nie powinny się w nim znaleźć, bo np. nie były do końca przygotowane. Ale czy problem nie leży też np. w urzędniczej niewydolności.
W 2011 roku nie rozpoczęła się budowa Trasy Górnej (od al. Jana Pawła II do ul. Rzgowskiej). Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi tłumaczył, że dopiero w grudniu 2011 r. dostał tzw. decyzję ZRiD, która pozwala w szybszym trybie przejmować prywatne grunty pod drogi. Do tego czasu inwestycja nie mogła ruszyć. Te same problemy dotyczyły budowy tzw. węzła multimodalnego, czyli sieci połączeń przy dworcu Łódź Fabryczna. Dlatego z przeznaczonych 3,3 mln zł na węzeł wydano... 19 tys. zł.
Na remonty torowisk Łódź przeznaczyła w 2011 r. 25 mln zł. ZDiT podpisał umowy na 22 mln zł ale zrobiono roboty warte jedynie... 1,1 mln zł. ZDiT tłumaczy, że remont torowiska na ul. Kopcińskiego dokończono w styczniu 2012 r. Zaś przy torowisku na ul. Przybyszewskiego pojawiły się problemy z siecią energetyczną, co utrudniło zakończenie prac w terminie...
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?