Wi-Ma przy al. Piłsudskiego zyska nowe życie. Radni jednogłośnie za nową Widzewską Manufakturą

Mirosław Malinowski
Mirosław Malinowski
Jednogłośnie, 35 głosami „za” Rada Miejska w Łodzi zgodziła się na nową inwestycję mieszkaniową przy al. Piłsudskiego 135, czyli na terenach Widzewskiej Manufaktury. Właśnie w tej sprawie odbyła się nadzwyczajna sesja rady. Tak ma wyglądać Wi-Ma po przebudowie. Czytaj więcej, zobacz wizualizacje na kolejnych slajdach Cavatina
Jednogłośnie, 35 głosami „za” Rada Miejska w Łodzi zgodziła się na nową inwestycję mieszkaniową przy al. Piłsudskiego 135, czyli na terenach Widzewskiej Manufaktury. Właśnie w tej sprawie odbyła się nadzwyczajna sesja rady.

Dzięki decyzji radnych firma Cavatina będzie mogła przebudować dwa pofabryczne budynki przędzalni i farbiarni. Oba zyskają dodatkowe kondygnacje, powstaną też piętrowe parkingi. W budynkach będzie od 405 do 440 mieszkań oraz przestrzenie biurowe. Zachowana będzie też zieleń przy fabryce.

Przebudowa części terenów Wi-My będzie możliwa na podstawie tzw. spec­ustawy, która pozwala na przekształcanie terenów przemysłowo-usługowych na tereny mieszkaniowe. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja mogłaby zostać zrealizowana. Inwestor na uzyskanie decyzji środowiskowej ma bowiem trzy lata.

Problemy wynajmujących mieszkania. Co zrobić z wysokimi opłatami?

Wideo

Materiał oryginalny: Wi-Ma przy al. Piłsudskiego zyska nowe życie. Radni jednogłośnie za nową Widzewską Manufakturą - Express Ilustrowany

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
back

I to jedna z takich zmian, która cieszy, ale też i daje upust wspomnieniom. Bo miasto kolejny raz dość mocno się zmieni. Wydaje mi się, że łódzka społeczność powinna być zadowolona, ale może się mylę. Zdania jak zawsze będą różne, to normalne https://projektowanie-wnetrz-online.pl/projektowanie-wnetrz-lodz/ .

z
złośliwiec
4 marca, 13:59, KIKO:

Branże, które w Łodzi rozwijają się najszybciej.

LOGISTYKA I TRANSPORT, BIOTECHNOLOGIA, IT, PRODUKCJA AGD, PRODUKCJA GIER KOMPUTEROWYCH,

B R

Centra badań i rozwoju (B R) powstają zazwyczaj w miejscach, w których panuje przyjazny klimat w relacjach między środowiskiem naukowym a sferą biznesu. Warunki takie spełnia Łódź, dlatego też tutaj swoje centra B R stworzyły takie firmy produkcyjne jak Bosh und Siemens, Bank Citi Handlowy czy Samsung będący globalnym liderem technologii informatycznej. Ciekawym przykładem potwierdzającym wysokie umiejętności absolwentów kierunków informatycznych jest również firma Open RnD, która w grudniu 2013 roku otrzymała – jako pierwsza polska firma – list intencyjny dotyczący grantu rządowego Ministerstwa Gospodarki na rozbudowę Centrum Rozwoju Aplikacji.

Wykształcenie inżyniera to dla państwa polskiego koszt rzedu kilkudziesieciu tysiecy dolarów. Zagraniczna firma zakładająca w Polsce tzw. ośrodek badawczy dostaje takich ludzi za darmo. Co wiecej, drenuje w ten sposób polski rynek pracy z najlepszych specjalistów, uniemożliwiając w ten sposób rozwój rodzimych przedsiebiorstw. Najlepsze polskie umysły, zamiast pracować na rzecz własnego kraju, pomnażają zyski zagranicznych firm, wywożone natychmiast za granice. Oczywiście, nie jest to zarzut pod adresem tych inżynierów, tylko całkowicie patologicznego państwa polskiego.

Specjaliści pracujący w takich ośrodkach zazwyczaj muszą podpisywać umowy lojalnościowe, zakazujące im pracy w firmach konkurencyjnych. Co oznacza, że zdobyte przez nich doświadczenie nigdy nie trafi do polskich firm.

Na początku tzw. transformacji ustrojowej zwolniono z pracy 2 mln. pracowników przemysłu. Wykształcenie nawet wykwalifikowanego robotnika to koszt rzedu 10 tys. dolarów. Łatwo policzyć, że majątek intelektualny wartości kilkudziesieciu MILIARDÓW dolarów został oddany w obce rece lub zwyczajnie zmarnowany. Tak sie to liczy w krajach cywilizowanych, gdzie pracownik jest najwyższą wartością, a nie, jak w Polsce, pogardzanym dodatkiem do maszyny.

W przedwojennej polskiej elektronice pracowało niecałe 10 tys. ludzi Została ona niemal całkowicie zniszczona podczas wojny. W ciągu pół wieku Polski Ludowej wykształcono KILKASET tysiący specjalistów, w samej Unitrze pracowało ponad 100 tys. ludzi. Po 1989 roku 80-90% polskiej elektroniki zostało zniszczone - czyli w liczbach bezwzglednych, kilkadziesiąt razy tyle, ile za hitlerowskiej okupacji. Oto miara polskiego "cudu" gospodarczego.

W ten sposób dokonuje sie trwała kolonizacja kraju i jego nieuchronny upadek. Jego widoczymi symptomami są już katastrofalne braki personelu medycznego (jego wykształcenie jest równie kosztowne, jak w zawodach technicznych), a już wkrótce nauczycieli, szczególnie przedmiotów ścisłych, przyrodniczych czy technicznych. Czyli wszystkich tych, od których zależy utrzymanie kraju przy życiu. Ich brak spowoduje upadek Polski w perspektywie 20-30 lat i twoja korporacyjna propaganda tego nie zmieni. Panstwo historykow, socjologow i prawnikow nie ma racji bytu.

Gdybyś przypadkiem chciał mnie pouczać w kwestii nowoczesnych technologii, to informuje, że posiadam doktorat z nauk technicznych, uzyskany kilkanaście lat temu na jednej z łódzkich uczelni, po którym natychmiast opuściłem kraj. Kraj, który obecnie w pełni korzysta z moich kwalifikacji, na przyjeciu mnie zyskał od razu ok. 100 tys. dolarów, a korzyści, które dla niego wypracuje warte są kilkadziesiąt razy tyle. To są sumy, które utraciło państwo polskie, nie dając mi możliwości pracy w Polsce, w POLSKIM przedsiebiorstwie - ponieważ na moich oczach równało je z ziemią, zamiast mądrze zrestrukturyzować.

K
KIKO

Branże, które w Łodzi rozwijają się najszybciej.

LOGISTYKA I TRANSPORT, BIOTECHNOLOGIA, IT, PRODUKCJA AGD, PRODUKCJA GIER KOMPUTEROWYCH,

B R

Centra badań i rozwoju (B R) powstają zazwyczaj w miejscach, w których panuje przyjazny klimat w relacjach między środowiskiem naukowym a sferą biznesu. Warunki takie spełnia Łódź, dlatego też tutaj swoje centra B R stworzyły takie firmy produkcyjne jak Bosh und Siemens, Bank Citi Handlowy czy Samsung będący globalnym liderem technologii informatycznej. Ciekawym przykładem potwierdzającym wysokie umiejętności absolwentów kierunków informatycznych jest również firma Open RnD, która w grudniu 2013 roku otrzymała – jako pierwsza polska firma – list intencyjny dotyczący grantu rządowego Ministerstwa Gospodarki na rozbudowę Centrum Rozwoju Aplikacji.

P
PRAWDA

Ciąg dalszy ciołki w internecie napisz co produkuje się w Łodzi to samo wyskoczy baranki ludzkie

P
PRAWDA

Grupa Piet[wulgaryzm]

Firma powstała w 1965 roku. Dzisiaj zajmuje się produkcją i dystrybucją specjalistycznych profili i rozwiązań geotechnicznych wykorzystywanych w sektorze inżynierii lądowej i wodnej. Na eksport, który stanowi 40 proc. produkcji, kierowane są grodzice winylowe EcoLock, grodzice kompozytowe SuperLock i georuszty PolGrid.

P
PRAWDA

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego

Zajmuje się wytwarzaniem sprzętu AGD. W trzech łódzkich fabrykach produkuje pralki, zmywarki i suszarki do ubrań.

*Kastor

Firma zajmuje się produkcją głównie koszul męskich oraz lekkiej odzieży damskiej.

*Aflofarm Farmacja Polska

Firma to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych firm farmaceutycznych w Polsce. Obecnie Aflofarm jest liderem na rynku farmaceutycznym w segmencie OTC z ponad 7-proc. udziałem.Eksportuje ponad 600 różnych produktów, w tym leki bez recepty, leki na receptę, wyroby medyczne, kosmetyki czy suplementy diety.

P
PRAWDA

Atlas

Firma działalność rozpoczęła w 1991 roku. To producent chemii budowlanej: nowoczesnych materiałów, systemów i technologii. Eksportuje materiały budowlane z następujących grup produktowych: materiały do układania okładzin ceramicznych i kamiennych; materiały gruntujące, czyszczące i zabezpieczające; dodatki do zapraw; posadzki i podkłady samopoziomujące; gotowe zaprawy budowlane; materiały izolacyjne i uszczelniające; tynki szlachetne i bezspoinowe systemy ociepleń; farby; produkty gipsowe.

P
PRAWDA

Jak czytam te wasze wypociny to żal ściska du..pę, ciekawy jestem kto by pracował w tych waszych zakładach, których wam tak brakuje. Tak ciemnota nie boli ale kuje w oczy

G
Gość
3 marca, 9:12, obiektywny realista:

Najpierw niech zapełnią SUKCESJĘ, która też miała być drugą manufakturą, a wyszła kasa! Teraz chcą radni wyłudzić kasę od kolejnych inwestorów, obiecując im złote góry! W momencie kiedy powstała Manufaktura upadła Galeria Łódzka, Tulipan, M1, Pasaż Łódzki, to dziś są trupy! Teraz wybudują kolejnego trupa! Tak się wyciąga pieniądze! Politycy to ... Pozwalają budować sto hiper marketów, 10 manufaktur i milion biurowców, tylko po co? Dla kogo? Gdzie produkcja? Gdzie są zakłady produkcyjne które rozkradli i zburzyli? Dziś nasze złodziejskie Państwo żyje wyłącznie z wyłudzanych od nas chorych podatków! Codziennie nowe podatki wymyślają! Budują tylko lemingownie które nic nie produkują poza samymi lemingami! Dzięki temu tylko wyłudzają pieniądze z budżetu i UE! Taka jest prawda! Kogo dziś stać na te wszystkie zakupy, na mieszkanie itd... Milion banków i bankierów, milion prawników, miliony urzędników, kto ma na nich zarobić? Oni na siebie nie zarabiają! Żeby Państwo normalnie funkcjonowało i ludzie nie musieli brać kredytów na bułki, to musi coś produkować! Co Łódź produkuje? Słucham?

Łodź produkuje głównie tuskomatołów i złodziei.

z
złośliwiec
3 marca, 09:12, obiektywny realista:

Najpierw niech zapełnią SUKCESJĘ, która też miała być drugą manufakturą, a wyszła kasa! Teraz chcą radni wyłudzić kasę od kolejnych inwestorów, obiecując im złote góry! W momencie kiedy powstała Manufaktura upadła Galeria Łódzka, Tulipan, M1, Pasaż Łódzki, to dziś są trupy! Teraz wybudują kolejnego trupa! Tak się wyciąga pieniądze! Politycy to ... Pozwalają budować sto hiper marketów, 10 manufaktur i milion biurowców, tylko po co? Dla kogo? Gdzie produkcja? Gdzie są zakłady produkcyjne które rozkradli i zburzyli? Dziś nasze złodziejskie Państwo żyje wyłącznie z wyłudzanych od nas chorych podatków! Codziennie nowe podatki wymyślają! Budują tylko lemingownie które nic nie produkują poza samymi lemingami! Dzięki temu tylko wyłudzają pieniądze z budżetu i UE! Taka jest prawda! Kogo dziś stać na te wszystkie zakupy, na mieszkanie itd... Milion banków i bankierów, milion prawników, miliony urzędników, kto ma na nich zarobić? Oni na siebie nie zarabiają! Żeby Państwo normalnie funkcjonowało i ludzie nie musieli brać kredytów na bułki, to musi coś produkować! Co Łódź produkuje? Słucham?

3 marca, 11:24, Michał:

Wi-ma nie będzie centrum handlowym, tylko mieszkaniowym z biurami. Zgadzam się, że brak zakładów produkcyjnych w Łodzi jest dużym problemem, ale w tej kwestii, to szanse na poprawę są znikome. Możemy pochwalić się jedynie chemią budowlaną firmy Atlas,a reszta to raptem montownie agd.

To nie jest problem tylko Łodzi, to problem całej Polski. Reżimowa propaganda opowiada bajki o ogromnym polskim eksporcie. Tylko "zapomina" dodać, że faktyczny polski wkład w końcową wartość produktu to góra kilka %. PRL-owska Unitra potrafiła przynajmniej wdrażać licencje, na podstawie których starała sie rozwijać własne rozwiązania. Dziś rzekoma "polska" elektronika to produkty w 100% chinskie, nawet logo tych "polskich" firm jest w Chinach przyklejane. Polski wkład: ZERO. W ciągu 30 lat "wolności" Polska cofneła sie w rozwoju o lat 50 - bo w latach 80-tych to Chińczycy kupowali polską elektronike, technologie czy urządzenia do jej produkcji.

z
złośliwiec
3 marca, 09:12, obiektywny realista:

Najpierw niech zapełnią SUKCESJĘ, która też miała być drugą manufakturą, a wyszła kasa! Teraz chcą radni wyłudzić kasę od kolejnych inwestorów, obiecując im złote góry! W momencie kiedy powstała Manufaktura upadła Galeria Łódzka, Tulipan, M1, Pasaż Łódzki, to dziś są trupy! Teraz wybudują kolejnego trupa! Tak się wyciąga pieniądze! Politycy to ... Pozwalają budować sto hiper marketów, 10 manufaktur i milion biurowców, tylko po co? Dla kogo? Gdzie produkcja? Gdzie są zakłady produkcyjne które rozkradli i zburzyli? Dziś nasze złodziejskie Państwo żyje wyłącznie z wyłudzanych od nas chorych podatków! Codziennie nowe podatki wymyślają! Budują tylko lemingownie które nic nie produkują poza samymi lemingami! Dzięki temu tylko wyłudzają pieniądze z budżetu i UE! Taka jest prawda! Kogo dziś stać na te wszystkie zakupy, na mieszkanie itd... Milion banków i bankierów, milion prawników, miliony urzędników, kto ma na nich zarobić? Oni na siebie nie zarabiają! Żeby Państwo normalnie funkcjonowało i ludzie nie musieli brać kredytów na bułki, to musi coś produkować! Co Łódź produkuje? Słucham?

Od czasu tzw. transformacji ustrojowej Polska nie ma absolutnie żadnego, spójnego, długofalowego planu rozwoju. Przez pierwsze 10-20 lat było tylko chaotyczne wyprzedawanie schedy po poprzedniczce, gigantyczne marnotrawienie majątku i pospolite złodziejstwo. Tak przy okazji: w 1989 roku ok. 70-90% majątku, jaki Polska posiadała - infrastruktura, substancja mieszkaniowa, przemysł....no wszystko po prostu - pochodziło z lat 1945-1989. Innymi słowy, w ciągu tamtego półwiecza zbudowano wiecej, niż w całej tysiącletniej historii Polski, z ostatnim trzydziestoleciem włącznie. To a propos wypowiedzi różnych durniów, jakoby "komuna zostawiła po sobie tylko ruiny". Po 1989 roku władze objeli durnie, którzy w najlepszym przypadku potrafili zaplanować coś szczątkowego, w perspektywie najbliższych wyborów. Byle wygrać, albo chociaż bezpiecznie wylądować w jakichś spółeczkach skarbu państwa. Teraz w kuferku pokazuje sie dno, wiec trzeba prostemu ludowi zafundować propagandowe igrzyska - że wszystkiemu winna "komuna", że "sowiecka okupacja" itp. brednie.

Ostatnio czytam o "sukcesie" budownictwa, które po raz pierwszy osiągneło poziom... z 1980 roku. Przy całym ogromnym postepie technicznym "dogoniło" Polske sprzed 40 lat! Przede wszystkim - tamte PRL-owskie mieszkania były błyskawicznie zasiedlane, bo były tanie. A te współczesne są dostepne dla 10-20% młodych Polaków. I też nie mają pewności, że w ciągu 30 lat spłacania kredytu nie powinie im sie noga w życiu i wylecą na bruk.

Gdyby w 1945 roku objeli władze tacy dranie, jacy rządzą od 1989 roku, to wprowadziliby terror równie brutalny jak stalinowski, tylko niczego by nie zbudowali. Z tej oryginalnej "Solidarności", w której w 1980 roku jeszcze było troche porządnych ludzi, wydestylowała sie najgorsza swołocz - idioci, demagodzy, karierowicze, lenie i cwaniacy. I prowadzą Polske na zatracenie. Zniszczenie edukacji, służby zdrowia i systemu emerytalnego to rozwalenie samych fundamentów państwa. Za 20-30 lat Polski nie bedzie.

M
Michał
3 marca, 09:12, obiektywny realista:

Najpierw niech zapełnią SUKCESJĘ, która też miała być drugą manufakturą, a wyszła kasa! Teraz chcą radni wyłudzić kasę od kolejnych inwestorów, obiecując im złote góry! W momencie kiedy powstała Manufaktura upadła Galeria Łódzka, Tulipan, M1, Pasaż Łódzki, to dziś są trupy! Teraz wybudują kolejnego trupa! Tak się wyciąga pieniądze! Politycy to ... Pozwalają budować sto hiper marketów, 10 manufaktur i milion biurowców, tylko po co? Dla kogo? Gdzie produkcja? Gdzie są zakłady produkcyjne które rozkradli i zburzyli? Dziś nasze złodziejskie Państwo żyje wyłącznie z wyłudzanych od nas chorych podatków! Codziennie nowe podatki wymyślają! Budują tylko lemingownie które nic nie produkują poza samymi lemingami! Dzięki temu tylko wyłudzają pieniądze z budżetu i UE! Taka jest prawda! Kogo dziś stać na te wszystkie zakupy, na mieszkanie itd... Milion banków i bankierów, milion prawników, miliony urzędników, kto ma na nich zarobić? Oni na siebie nie zarabiają! Żeby Państwo normalnie funkcjonowało i ludzie nie musieli brać kredytów na bułki, to musi coś produkować! Co Łódź produkuje? Słucham?

Wi-ma nie będzie centrum handlowym, tylko mieszkaniowym z biurami. Zgadzam się, że brak zakładów produkcyjnych w Łodzi jest dużym problemem, ale w tej kwestii, to szanse na poprawę są znikome. Możemy pochwalić się jedynie chemią budowlaną firmy Atlas,a reszta to raptem montownie agd.

o
obiektywny realista

Najpierw niech zapełnią SUKCESJĘ, która też miała być drugą manufakturą, a wyszła kasa! Teraz chcą radni wyłudzić kasę od kolejnych inwestorów, obiecując im złote góry! W momencie kiedy powstała Manufaktura upadła Galeria Łódzka, Tulipan, M1, Pasaż Łódzki, to dziś są trupy! Teraz wybudują kolejnego trupa! Tak się wyciąga pieniądze! Politycy to ... Pozwalają budować sto hiper marketów, 10 manufaktur i milion biurowców, tylko po co? Dla kogo? Gdzie produkcja? Gdzie są zakłady produkcyjne które rozkradli i zburzyli? Dziś nasze złodziejskie Państwo żyje wyłącznie z wyłudzanych od nas chorych podatków! Codziennie nowe podatki wymyślają! Budują tylko lemingownie które nic nie produkują poza samymi lemingami! Dzięki temu tylko wyłudzają pieniądze z budżetu i UE! Taka jest prawda! Kogo dziś stać na te wszystkie zakupy, na mieszkanie itd... Milion banków i bankierów, milion prawników, miliony urzędników, kto ma na nich zarobić? Oni na siebie nie zarabiają! Żeby Państwo normalnie funkcjonowało i ludzie nie musieli brać kredytów na bułki, to musi coś produkować! Co Łódź produkuje? Słucham?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3