Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa W-Z: Koniec konsultacji społecznych. Mieszkańcy osiedla Chrobrego przeciw tramwajowi

Agnieszka Jasińska
Tak miał wyglądać III wariant trasy W-Z. Mieszkańcy nie chcą jednak tramwaju na osiedlu
Tak miał wyglądać III wariant trasy W-Z. Mieszkańcy nie chcą jednak tramwaju na osiedlu archiwum/Dziennik Łódzki
Ponad 400 mieszkańców osiedla Chrobrego wypowiedziało się w ankiecie na temat przebiegu linii tramwajowej łączącej Retkinię z Olechowem. Za trzecim wariantem trasy W-Z, czyli wprowadzeniem tramwaju na osiedle były tylko dwie osoby. W ciągu 7 dni ankiety ma też policzyć Zarząd Dróg i Transportu.

ZDiT, który jeszcze w tym roku chce zlecić przygotowanie projektu, zaproponował kilka wariantów tras. Najbardziej kontrowersyjny wariant nr III zakłada, że tramwaje miałyby skręcać z ronda Inwalidów w ul. Puszkina, a następnie w ul. Wujaka. Po przecięciu całego osiedla wyjeżdżałyby z ul. Wujaka na ul. Augustów i skręcały w lewo w ul. Przybyszewskiego. Wariant III od początku nie podobał się ani mieszkańcom, ani władzom spółdzielni.

-Spółdzielnia jest właścicielem działki pomiędzy Zespołem Szkół Ogólnokształcących nr 1 a ul. Lermontowa, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 33. Nie zgodzimy się na przeznaczenie jej pod linię tramwajową - podkreślał Jan Królak, prezes spółdzielni mieszkaniowej im. Bolesława Chrobrego w Łodzi.

Mieszkańcy denerwowali się, że ul. Wujaka jest wąska i tramwaj jechałby zbyt blisko bloków, przez to w mieszkaniach byłoby za głośno. Potwierdziły to wyniki ankiet. - Większość mieszkańców wybierała wariant I. Na drugim miejscu był wariant 0 - mówił Królak.

Wariant I zakłada, że tramwaje będą jeździć po dotychczasowej trasie. Natomiast od pętli Augustów torowisko będzie przedłużone ul. Rokicińską do al. Hetmańskiej. Potem al. Hetmańską tramwaj pojedzie aż do al. Ofiar Terroryzmu. Wariant 0 od początku wzbudzał najmniej kontrowersji. Według niego, wyremontowane zostanie torowisko między pętlą na Retkini a pętlą Augustów.

Spółdzielnia przekazała ankiety do ZDiT w Łodzi, który policzy wszystkie głosy.

- Wyniki głosowania łodzian dotyczące wybranego wariantu Trasy W-Z zaprezentujemy w ciągu 7 dni. Ankiety są liczone, zapoznajemy się z opiniami łodzian, ich argumentacją, pytaniami dołączonymi do ankiet - mówi Agnieszka Lubiatowska, rzeczniczka ZDiT w Łodzi.

W ankietach można było także wybrać wariant IV. Według niego, tramwaj omija osiedle i zamiast w ul. Wujaka skręca na wschód dopiero w ul. Przybyszewskiego, potem prowadzi do al. Hetmańskiej i do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.

Trzy warianty: I, III i IV zakładają wybudowanie węzła przesiadkowego na al. Piłsudskiego przy Centralu. Dla aut powstałby tunel. Wymagałoby to wybudowania torowiska na ul. Piotrkowskiej między al. Piłsudskiego i ul. Żwirki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto