Modernizacja na wielką skalę
Projekt modernizacji torowiska tramwajowego między Łodzią a Konstantynowem Łódzkim był ambitnym przedsięwzięciem, realizowanym przy współpracy obu miast oraz dzięki finansowemu wsparciu Unii Europejskiej. Inwestycja ta miała na celu nie tylko poprawę komfortu podróżowania, ale także przyspieszenie połączeń. Modernizacja objęła wymianę torowiska, sieci trakcyjnej, budowę nowych, podwyższonych przystanków oraz instalację nowej podstacji energetycznej. Projekt podzielono na dwie części, z których każda realizowana była przez jedno z miast. Konstantynów Łódzki zakończył prace budowlane przed Łodzią, która napotkała na półroczne opóźnienie.
Częstsze kursy, krótszy czas podróży
1 lipca mieszkańcy obu miast mogli ponownie cieszyć się możliwością podróżowania tramwajem linii 43, który teraz kursuje znacznie szybciej niż przed remontem. Czas przejazdu z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego skrócił się do zaledwie 23 minut. W godzinach szczytu, tramwaje te kursują co 15 minut, a poza szczytem – co 20 minut. W weekendy natomiast, tramwaje można złapać co 30 minut. Pasażerowie muszą pamiętać, że obsługują je wyłącznie wagony dwukierunkowe, z uwagi na brak pętli tramwajowych na końcach linii. Dodatkowo, zmieniono połączenie z Lutomierskiem na linię 94, która jest skomunikowana z tramwajem w Konstantynowie.
Opinie pasażerów
Pierwszego dnia, po wznowieniu kursów, na trasie pojawiło się wielu pasażerów, w tym entuzjaści tramwajów z różnych części regionu. Opinie osób korzystających z odnowionej linii były pozytywne.
Przede wszystkim jest nadzwyczaj szybko, pamiętam jak wlokły się na tej trasie tramwaje przed remontem, ten to jest po prostu strzała – mówi Karina Ratajczyk, studentka z Konstantynowa. – Od października będę korzystała, mam jednak nadzieję, że przy Włókniarzy będzie się można przesiąść na szesnastkę, bo takie połączenie pasuje mi na politechnikę.
Jestem pod wrażeniem, jutro wybiorę się na wycieczkę do Łodzi z wnukiem, który nigdy nie jechał tramwajem – zapowiada Barbara Jesion. – Będzie miał fajną przygodę, może zjemy jakieś lody. Szkoda tylko, że na Piotrkowską nie dojedziemy...
Za całą trasę wystarczy bilet za 4,40 zł, co jest kolejnym argumentem przemawiającym za korzystaniem z tej formy transportu. Nowa, szybsza i częstsza linia tramwajowa to nie tylko wygoda, ale i szansa na rozwój lokalnej mobilności.
Jan Machulski i jego role
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?