W związku z epidemią koronawirusa wizyty w poradniach zdrowia ograniczane są tylko do sytuacji koniecznych. Większość kontaktów między pacjentem a lekarzem odbywa się na zasadzie teleporady telefonicznej. Jak można w tej sytuacji pomóc osobie głuchej oraz bardzo słabo słyszącej? Do miejskich centrów medycznych wprowadzany jest specjalny program do wideorozmowy. Oprócz lekarza oraz pacjenta - za zgodą osoby głuchej, szukającej porady medyka - w rozmowie uczestniczy tłumacz języka migowego. Wykorzystywana jest do tego specjalna aplikacja oraz komunikator.
Takie rozwiązanie wykorzystywane jest już w dwóch miejskich szpitalach: Jonschera oraz Rydygiera. Przy tłumaczeniach migowych pomagają osoby z Polskiego Związku Głuchych w Łodzi. Do wprowadzenia specjalnych wideorozmów przygotowują się też pozostałe miejskie centra medyczne. W ciągu najbliższych tygodni z takich samych konwersacji skierowanych do osób głuchych i słabosłyszących będą mogli korzystać pacjenci z dysfunkcjami słuchu oraz mowy we wszystkich 30 miejskich poradniach zdrowia w całej Łodzi.
Problemy ze słuchem ma kilka tysięcy łodzian
Jak podkreśla Rzecznik Osób Niepełnosprawnych w Łodzi taką funkcjonalność i pomoc dla osób głuchych wprowadzono też w 14 instytucjach publicznych w mieście. Z możliwości wideorozmowy z pomocą tłumacza języka migowego można skorzystać m.in. w: Urzędzie Miasta Łodzi (m.in. centrach obsługi mieszkańca we wszystkich częściach miasta czy w wydziale komunikacji), Powiatowym Urzędzie Pracy, Miejskim Zespole ds Orzekania o Niepełnosprawności, Centrum Informacji Turystycznej oraz oczywiście u Rzecznika Osób Niepełnosprawnych.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?