Przebudowany miałby zostać ciąg ulic Milionowa - Czerwona - Wróblewskiego od ul. Niciarnianej do al. Jana Pawła II. Milionowa miałby zostać poszerzona do dwóch jezdni po dwa pasy.
Komorowski informuje, że wnioskował również o przebudowę ul. Milionowej między Niciarnianą a Widzewską do parametrów jednej jezdni z jednym pasem ruchu w każdą stronę To nowe połączenie ulic byłoby alternatywą dla trasy W- Z. Na skrzyżowaniach z ul. Wólczańską i Niciarnianą powinny zostać wybudowane ronda.
Mogłaby również powstać linia tramwajowa od ul. Piotrkowskiej przez Czerwoną i Wróblewskiego do al. Politechniki..
Druga propozycja dotyczy przebudowy ul. Dąbrowskiego od al. Śmigłego - Rydza do ul. Pabianickiej (przez pl. Niepodległości). Droga miałaby mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz ronda na skrzyżowaniach: Dąbrowskiego - Rzgowska, pl. Niepodległości - Pabianicka - Piotrkowska, a także Dąbrowskiego - Kilińskiego.
ZDiT, który odesłał logistykowi odpowiedź w ubiegłym tygodniu, negatywnie ocenił te pomysły. ZDiT zaznacz, że nie planuje się rozbudowy ul. Milionowej, a ciąg ulic Wróblewskiego - Czerwona - Milionowa ma w przyszłości łączyć al. JP II i nową ul. Konstytucyjną.
Ul. Dąbrowskiego będzie natomiast połączona tylko z ul. Bednarską. Docelowo ma ona być drogą klasy Z, czyli z dopuszczalną prędkością od 40 do 60 km/h, ale nie określono jeszcze jej parametrów.
Krzysztof Komorowski jest rozczarowany odpowiedzią ZDiT. Uważał swoje rozwiązania za najbardziej optymalne. Według Komorowskiego ZDiT bardziej akceptuje pomysły Miejskiej Pracowni Urbanistycznej i Biura Architekta Miasta, niż propozycję układu drogowego, który ułatwi codzienne podróżowanie ze wschodu na zachód.
Źródło: Ulice Milionowa i Dąbrowskiego alternatywą dla trasy W-Z?
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?