Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Promocja Łodzi Festiwalowej

Redakcja
Dziś w Łódzkim Domu Kultury odbyła się konferencja prasowa, dotycząca promocji Łodzi jako miasta festiwalowego.

Łódź to jeden z największych ośrodków kulturalnych nie tylko w Polsce, ale też w Europie. Żeby nasze miasto stało się Europejską Stolicą Kultury w 2016 roku, potrzebna jest promocja i reklama.

Nowy sposób na promocję jest wyjątkowy. Organizatorzy postawili nie tylko na ulotki i plakaty, ale postanowili wyjść w stronę potencjalnych gości łódzkich festiwali. Podczas największego muzycznego festiwalu, jakim jest Heineken Open'er w Gdyni, na terenie miasteczka festiwalowego stał namiot wyklejony banerami z rysunkową panoramą naszego miasta. Do środka zapraszał sam Kapitan Kultura, cieszący sie wielkim zainteresowaniem i sympatią ze strony uczestników festiwalu, oraz jego asystentki, pieszczotliwie nazywane "Kulturkami". W namiocie można było przejrzeć albumy o Łodzi, odpocząć na pufach, poczęstować się sygnowaną logo Łodzi krówką i... spróbować swoich sił w grze na flipperze. Flipperów było kilka, każdy zachęcający do udziału w innym międzynarodowym łódzkim festiwalu. Wygraną były oczywiście bilety na te imprezy.

Początkowo organizatorzy mieli pewne obawy, jak uczestnicy festiwalu zareagują na Kapitana Kulturę i ich innowacyjny sposób promocji Łodzi. Pomysły jednak tak bardzo spodobały się festiwalowiczom, że w ciągu paru godzin wszelkie niepewności zostały rozwiane. Kapitan Kultura był wręcz oblegany, wszyscy chcieli mieć z nim zdjęcia. Albumy były przeglądane przez tak wielką liczbę osób, że nie wytrzymały i na następny festiwal muszą zostać wymienione na nowe.

Następne "wyjazdowe" spotkanie promocyjne odbędzie się prawdopodobnie już 26 - 27 lipca podczas festiwalu Globaltica w Gdyni. Zaplanowana jest również wizyta Kapitana Kultury podczas Coke Live Music Festiwal w Krakowie, w dniach 22 - 23 sierpnia. Mimo wcześniejszych zapowiedzi organizatorzy zrezygnowali z obecności podczas Off Festivalu w Mysłowicach. Jak twierdzą jest on za mało promowanym festiwalem i prawdopodobnie nie przyciągnie tłumów, jakich by oczekiwali. Rozważają natomiast udział w Mazury Hip Hop Festiwal 2008.

Tymczasem łodzianie mogą promować swoje miasto na własną rękę. Aby im to umożliwić stworzone zostały specjalne magnesy na samochody z logo Łodzi. W nocy z trzeciego na czwartego lipca na samochodach łodzian zawisło 5 tys. takich magnesów. W najbliższej przyszłości akcja ma być powtórzona. Magnes można też odebrać osobiście, bezpłatnie, w delegaturze Urzędu Miasta Łodzi oraz w biurze promocji UMŁ.



**

Informacje o Konkursach MMŁódź!!!!

 


Od redakcji: Przypominamy, że każdy z Was może zostać dziennikarzem obywatelskim serwisu MM Moje Miasto! Zachęcamy Was do zamieszczania artykułów oraz nadsyłania zdjęć z ciekawych wydarzeń i imprez. Piszcie też o tym, co Wam się podoba, a co Wam przeszkadza w naszym mieście. Spróbujcie swych sił w roli reporterów obywatelskich eMeMki! Pokażcie innym to, co dzieje się wokół Was. Pokażcie, czym żyje Miasto.

od 7 lat
Wideo

Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto