Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mniej krzykliwych reklam na Piotrkowskiej. Będą kary dla właścicieli lokali [zdjęcia]

Redakcja
Już blisko stu przedsiębiorców z Piotrkowskiej zmieniło swoje szyldy reklamowe. Na opornych miasto nałoży kary - nawet do 10 tys. zł.

Po zakończeniu remontu Piotrkowskiej magistrat wziął pod lupę reprezentacyjny fragment Pietryny. Oprócz pomysłu na nowe riksze, ograniczeń w parkowaniu i ruchu pojazdów, rozpoczęto akcję wymiany szyldów w witrynach. Urzędnicy chcieli nakłonić przedsiębiorców, aby kolorowe i tandetne reklamy zamienili na stonowane ozdoby zbliżone kolorem do elewacji budynku.

- Około stu najemców już zmieniło wygląd szyldów i reklam - mówi Kamila Kwiecińska - Trzewikowska, Miejski Konserwator Zabytków. - W ponad 70 przypadkach zalegalizowaliśmy już istniejące reklamy. Drugie tyle właścicieli jest w trakcie uzgadniania z nami wyglądu nowych elementów reklamowych.


Nowe łódzkie riksze zaprojektują studenci politechniki i ASP


Przedstawiciele UMŁ dodają, że chcą z przedsiębiorcami współpracować. Bardziej oporni muszą się jednak liczyć z wysokimi karami. - Wszczęliśmy już osiem postępowań administracyjnych. Możemy nałożyć jednorazową grzywnę nawet do 10 tys. zł - dodaje Kwiecińska-Trzewikowska. - Cieszy nas coraz większe zrozumienie dla sprawy ze strony przedsiębiorców, którzy przekonują się, że duża i krzykliwa reklama wcale nie przyciąga większej liczby klientów.

Zobacz, jak zmieniły się witryny na Piotrkowskiej:

Kliknij w zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie galerii:

Adam Tubilewicz

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto