Po zakończeniu remontu Piotrkowskiej magistrat wziął pod lupę reprezentacyjny fragment Pietryny. Oprócz pomysłu na nowe riksze, ograniczeń w parkowaniu i ruchu pojazdów, rozpoczęto akcję wymiany szyldów w witrynach. Urzędnicy chcieli nakłonić przedsiębiorców, aby kolorowe i tandetne reklamy zamienili na stonowane ozdoby zbliżone kolorem do elewacji budynku.
- Około stu najemców już zmieniło wygląd szyldów i reklam - mówi Kamila Kwiecińska - Trzewikowska, Miejski Konserwator Zabytków. - W ponad 70 przypadkach zalegalizowaliśmy już istniejące reklamy. Drugie tyle właścicieli jest w trakcie uzgadniania z nami wyglądu nowych elementów reklamowych.
Nowe łódzkie riksze zaprojektują studenci politechniki i ASP
Przedstawiciele UMŁ dodają, że chcą z przedsiębiorcami współpracować. Bardziej oporni muszą się jednak liczyć z wysokimi karami. - Wszczęliśmy już osiem postępowań administracyjnych. Możemy nałożyć jednorazową grzywnę nawet do 10 tys. zł - dodaje Kwiecińska-Trzewikowska. - Cieszy nas coraz większe zrozumienie dla sprawy ze strony przedsiębiorców, którzy przekonują się, że duża i krzykliwa reklama wcale nie przyciąga większej liczby klientów.
Zobacz, jak zmieniły się witryny na Piotrkowskiej:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?