Ministerstwo transportu rozpisało konsultacje społeczne. Na stronie internetowej ministerstwa transportu znajdują się formularze, na których można zgłosić swoje uwagi. Dzięki konsultacjom inwestycje kolejowe w Łodzi mogą wrócić na ministerialną listę.
Modernizacja linii kolejowej, z której korzysta od 20 do 50 tys. podróżnych rocznie była już pominięta w planach na lata 2007-2013.
Pominięcie wschodniego wiaduktu nad ul. Bandurskiego przy Łodzi Kaliskiej oznacza, że pociągi jadą z południa na Kaliski tylko jednym torem po wiadukcie zachodnim. Gdyby doszło do awarii lub wypadku, to stacja zostałaby odcięta od świata.
W latach 90. postawiono nowy budynek Dworca Kaliskiego i rozpoczęto budowę wiaduktów. Powstał wiadukt zachodni, po którym tory prowadzą na perony 1, 2 i 3. Wschodnim miały dojeżdżać pociągi na perony 4, 5 i 6. Niedokończony wiadukt stanął, ale w 1999 roku prace przerwano. Dokończenie budowy wiaduktu ułatwiłoby również życie pasażerom PKS. Od strony dworca autobusowego jest zaślepiony tunel prowadzący do poczekalni na Kaliskiej. Wejście od strony budynku dworca jest zastawione skrytkami bagażowymi. Z tunelu korzystać nie można, bo oficjalnie wiadukt ciągle jest w budowie.
Na liście ministerstwa znajduje się 135 inwestycji kolejowych wartych łącznie 31,6 mld zł.
Źródło: Ostatnia szansa na uratowanie inwestycji kolejowych w regionie łódzkim
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?