Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miasto chce promować transport rowerowy. Szuka cyklistów do spotu [wideo]

Redakcja
Daniel Siwak (archiwum mmlodz)
Łodzianie pokażą... łodzianom, że warto jeździć na rowerze. Pomogą w tym spoty promocyjne, których przygotowanie zlecił urząd miasta.
Pas rowerowy na Lutomierskiej wymaga naprawy. W tym roku nie ma na to pieniędzy

"Łódź na rowerze - opowiedz swoją historię". Pod takim hasłem miasto poszukuje zrowerowanych łodzian, którzy zgodziliby się wziąć udział w specjalnych spotach promocyjnych. Te mają być pokazywane jedynie w internecie.

Bo jak przekonują organizatorzy akcji, transport rowerowy można promować na dwa sposoby. Poprzez działania infrastrukturalne czyli budowę dróg, pasów czy parkingów dla rowerów oraz przez działania promocyjne.

- Chcemy wyprowadzić ludzi z cienia, pokazać wzorce i przekonać z ich pomocą, że jazda na rowerze po mieście nie równa się samobójstwie. Może być także zwykłą, codzienną praktyką, dostarczającą także pozytywnych bodźców - tłumaczy w rozmowie z MM-ką Witold Kopeć, pełnomocnik prezydenta Łodzi ds. polityki rowerowej.

Filmiki promocyjne mają w niekonwencjonalny sposób pokazywać rowerową Łódź, a bohaterami zostaną te osoby, które dostaną najwięcej "lajków" poprzez faceebooka. - Przejrzeliśmy dziesiątki spotów promujących rowery, nigdzie taki wątek się nie pojawił. Mamy nadzieję, że oryginalny pomysł spowoduje że spot rozprzestrzeni się szybciej po internecie - opowiada Adam Braiter z Miasta z Innej Beczki, który przygotował spot rekrutacyjny.

Poszukiwanie pierwszego bohatera trwa do 15 sierpnia. Potrzebna jest kobieta w wieku od 25 do 34 lat. Do 30 sierpnia zgłaszać się mogą aktywni zawodowo  panowie w tym samym przedziale wiekowym. Najdłużej, bo do 15 września zgłaszać się mogą uczniowie i uczennice szkół ponadgimnazjalnych oraz studenci i studentki w wieku od 16 do 24 lat. Szczegóły castingu znaleźć można na stronie www.lodznarowerze.pl

Pierwszy spot pojawi się na początku września tego roku jeszcze przed obchodami Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Koszt produkcji spotów, strony internetowej oraz przeprowadzenia castingów wynosi 20 tys złotych. Kampanię zlecił Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Łodzi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto