Pierwszy spot BBC o Łodzi, "Would you in Łódź" powstał trzy lata temu i odniósł nie lada sukces - nasze miasto zaczęło być postrzegane jako miejsce bardzo atrakcyjne, ale wciąż nieodkryte. Kolejna trzy reklamy powstały we wrześniu 2009 roku i ukazywały łódź jako miasto kulturalne, filmowe, pełne mody i sztuki. P.o. prezydenta Tomasz Sadzyński zwrócił uwagę na to, że dzięki takim kampaniom, obcokrajowcy nie tylko uczą się poprawnie wymawiać nazwę miasta, ale przede wszystkim zaczynają je postrzegać przez pryzmat kultury.
Emisja w kwietniu
Pierwsze filmy nowej serii BBC mogliśmy zobaczyć jeszcze w zeszłym roku. Dwa kolejne pojawią się już na początku kwietnia i będą nadawane przez 6 tygodni. Każdy z klipów trwa pół minuty i będzie nadawany w czasie największej oglądalności. Oba filmiki będą nadane 483 razy.
11 mln ludzi obejrzało Łódź
Całkowity koszt takiej kampanii wynosi 417 tys. dolarów i jak zapewniają przedstawiciele BBC, z pewnością nie są to pieniądze wyrzucone w błoto - wyniki oglądalności mówią same za siebie. - Okazuje się, że 3 na 4 respondentów widziało reklamę miasta Łodzi. To bardzo wysoki wynik – mówi Lissa Leader, przedstawicielka BBC. – Podsumowując, kampanię Łodzi w BBC obejrzało prawie 11 mln. ludzi (43 proc. zdefiniowanej grupy docelowej), a sam spot był widziany 23 mln razy.
Czytaj także:
- Zobacz, jak promuje się Łódź na świecie [wideo]
- Podsumowanie projektu promującego Łódź w BBC World
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?