- Sam tunel, który połączy Łódź Fabryczną i Kaliską jest dla miasta bardzo ważny. Rozumiem względy techniczne, - że nie da się go poprowadzić najkrótszą trasą i musi uwzględniać różnice poziomów obu dworców. Trzeba skierować cała energię, by do powstania tunelu doprowadzić - mówi Marek Janiak, architekt miasta.- Ale stacja przy Manufakturze jest niepotrzebna. Odbierze klientów Nowemu Centrum Łodzi, jest wbrew tej inwestycji i interesom miasta. Jeżeli miastu zależy na Nowym Centrum, to nie wolno osłabiać jego skuteczności, a tak się stanie jeśli przy Manufakturze będzie przystanek. Ta dodatkowa stacja przy cmentarzu na ul. Ogrodowej i pustej przestrzeni nie zaspokaja żadnych potrzeb mieszkańców i nie służy nikomu poza Manufakturą. Lepiej by jej w ogóle nie było.
Tunel ma kosztować 1,4 mld zł i ma szanse powstać do 2015 - 2017 r.
- Przede wszystkim powinno nam zależeć na tym, by tunel średnicowy powstał jak najszybciej. Jego inwestorem jest PKP i jeżeli kolej ustaliła taki, a nie inny jego przebieg oraz stację w Manufakturze, to nam nie pozostaje nic innego, jak takie rozwiązanie zaakceptować - mówi Mateusz Walasek, przewodniczący klubu radnych Platformy Obywatelskiej w Radzie Miejskiej.
- Uważam, że na tym jednym przystanku nie powinno się skończyć - w przyszłości powstaną pewnie i inne. Stacja Manufaktura nie odbierze klientów Nowemu Centrum, bowiem przy Fabrycznej powstanie multimodalny węzeł komunikacyjny z dworcem PKS i w przyszłości szybkiej kolei i dlatego to miejsce będzie najważniejszym punktem miasta.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?