Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Fashion Week Poland 2012 w liczbach. Podsumowanie łódzkiego tygodnia mody

Konrad Ciężki
Łukasz Szeląg / Fashion Week Poland
Przez blisko tydzień modowe miasteczko na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz imprezy towarzyszące na terenie Łodzi odwiedzało dziennie średnio 6 tys. gości. Przyjechali przedstawiciele najważniejszych mediów, zagranicznych targów, tygodni mody oraz znawcy i fascynaci mody.

Pokazy oraz wszystkie wydarzenia odbywały się przy udziale przedstawicieli tygodni mody z Nowego Jorku, Londynu, Wiednia, Lizbony, Kijowa, Lwowa i Moskwy, a także przedstawicieli Igedo Company, organizatora największych targów mody w Dusseldorfie, Berlinie, Moskwie i Istambule. Przyjechał także znany projektant Marios Schwab i Yvan Rodic, jeden z najbardziej wpływowych blogerów na świecie a także Face Hunter.

Szkolenia poprowadzili m.in.: Lucia Restelli z parysko-londyńskiego Rainbowwave Showroom i Yvan Moya Denia z agencji numbernine, Marlena Woolford (związana do niedawna z WGSN, największą na świecie firmą prognozującą trendy; wykładowca wielu uczelni artystycznych i dziennikarka Stylus) i Justyna Kasprzycka, przedstawicielka znanej francuskiej firmy consultingowej NellyRodi.

Ponadto udział w wydarzeniu wzięło blisko 500 przedstawicieli mediów, w tym dziennikarze z zagranicznych wydań IN STYLE, Fashion Insider, portugalskiego Hitmag, Men’s Health oraz wszystkie znaczące polskie tytuły. Była też ekipa Fashion TV, która przygotowywała relacje oraz filmy z większości pokazów.

- To naprawdę ważne, żeby o modzie mówili i pisali profesjonaliści, żeby w pierwszych rzędach siedziały autorytety, takie jak Joanna Bojańczyk, Hanna Gajos, Dorota Maj, bo to krok w kierunku budowy platformy do krytyki i fachowych komentarzy, a nie pustego schlebiania - mówi Sławek Blaszewski, stylista.

Fashion Week Poland 2012 w liczbach

Podczas łódzkiego tygodnia mody odbyło się 36 pokazów, w tym trzy zagranicznych projektantów: Nuno Gama, annette görtz, Liudmiły Tarakanovej. 22 kolekcji zaprezentowano w Designer Avenue. W OFF Out Of Schedule zobaczyliśmy 13 kolekcji.

- To ogromny projekt i biorąc pod uwagę jego rangę, można by spocząć na laurach, co wielu z pewnością by zrobiło. Tymczasem widzę coraz większą dbałość o jakość imprezy, dopracowanie detali, wysoki poziom modelek, coraz większy zasięg medialny - ocenia Natalia Jaroszewska, projektantka.

Najwięcej gości przybyło na galę otwarcia Fashion Week (w andel's Hotel zaprezentowano kolekcje studentów ASP w Łodzi) oraz pokazy: annette görtz, Ptaszek For Men, Michała Szulca, MMC Studio Design (Designer Avenue) a także Gregora Gonsiora, Maldorora i Pauliny Plizgi (OFF).

950 sylwetek i 200 par butów zaprezentowało 85 modeli i modelek, w tym w tym Joanna Horodyńska, Ilona Felicjańska, Marzena Pokrzywińska, Michał Sadowski, Martyna Foks, Roksana Chrząstowska, Karolina Kur a także wokalistka Natalia Kukulska, prezenterka telewizyjna Dorota Gardias i aktorka Weronika Książkiewicz.

Na backstage'ach pracowało 38 fryzjerów i makijażystów. Próby i przymiarki do pokazów Designer Avenue trwały 2400 minut, a wybieg miał 35 metrów.

Próby i przymiarki do pokazów OFF zajęły 1170 minut. 40 metrowy wybieg nie był tradycyjnym podestem, ale betonową podłogą w pofabrycznej hali.

W Showroomie i Concept Store znajdowały się 102 stoiska projektantów i firm odzieżowych.

160 osób wzięło udział w szkoleniach i wykładach otwartych Let Them Know.

Na wystawie Young Fashion Photographers Now można było zobaczyć 150 eksperymentalnych prac 11 młodych fotografów mody. 40 filmów zostało pokazanych w ramach Fashion Film Festival. Był to wybór z trzech uznanych międzynarodowych festiwali: La Jolla Fashion Film Festival, San Francisco Fashion Film Festival, FASH!ON/off, a także cykl Vintage Hispanic Fashion Film Series La Lola Moderna stworzony przez projektanta Ricarda Ramosa oraz krótkie metraże polskich twórców.

- Jestem zachwycony poziomem organizacji. Wszystko działało jak w zegarku, nie było żadnych opóźnień, napięć, problemów z wejściem, miejscem, transportem, czy komunikacją. Plus świetny Showroom - ocenia Michał Zaczyński, komentator mody.

Zespół produkcyjny polskiego tygodnia mody to 112 osób, 340 osób obsługi oraz wsparcie 250 wolontariuszy. Na stałe, przez cały rok, wydarzenie tworzy 12 osób.

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto