Komisja Europejska przyznała Polsce pieniądze m.in. na budowę Kolei Dużych Prędkości, która przebiegać ma przez Łódź. Dlatego musi powstać tunel, łączący nowy dworzec Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską. Tunel zapewni szybki przejazd pociągów przez Łódź z zachodu na wschód i odwrotnie.
Obecnie pociągi krążą przez Widzew, Chojny do Kaliskiego, tam trzeba przestawić lokomotywę na drugi koniec składu, żeby wagony pojechały dalej, w stronę Pabianic. Trwa to długo, a efekt jest taki, że Łódź omijają pociągi ekspresowe i jeśli nie będzie tunelu, to ominą również nas pociągi KDP.
- Tunel dla KDP przebiegać będzie od Fabrycznego w kierunku zachodnim do pl. Hallera, na jego wysokości odbije nieco na południe i pod dworcem Kaliskim wyprowadzi pociągi aż za ul. Retkińską. Mniej więcej w tamtych okolicach szybkie pociągi wyjadą z tunelu - mówi Łukasz Wróblewski, naczelnik wydziału marketingu i obrotu nieruchomościami w łódzkim oddziale PKP SA. - Zbudowane zostaną także tunele kolei konwencjonalnej, które wyprowadzą pociągi z Łodzi Fabrycznej i wplotą się docelowo w linię nr 15 (Łódź Kaliska - Bednary) w okolicach ul. Drewnowskiej. To wokół tego właśnie tunelu toczą się dyskusje o ewentualny przystanek Łódź Manufaktura.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?