Pociągi jadące z dworca Łódź Fabryczna będą musiały przejeżdżać przez ulicę Niciarnianą. Jeśli do końca 2015 roku pociągi nie będą dojeżdżały do podziemnego dworca Łódź Fabryczna, miasto będzie musiało oddać ćwierć miliarda złotych unijnego dofinansowania.
Z kolei w umowie zawartej między spółką PKP Polskie Linie Kolejowe i wykonawcą prac budowlanych związanych z powstawaniem tunelu drogowego pod torami na ulicy Niciarnianej, Trakcją PRKil, termin zakończenia budowy tunelu to czerwiec 2016 roku. W związku z tym pojawia się wątpliwość, czy pociągi będą mogły w wymaganym terminie jeździć do dworca Łódź Fabryczna.
Rzecznik PKP PLK zapewniał, że pociągi będą mogły dojeżdżać na dworzec Fabryczny po wzniesieniu konstrukcji tunelu. Problemem może być jednak samo postawienie konstrukcji, która będzie się mieścić w miejscu słynnej soczewki wodnej, czyli podziemnego jeziora, które było powodem przedłużenia terminu zakończenia budowy dworca Łódź Fabryczna aż o siedem miesięcy…
Jak poinformował Robert Kuczyński, dyrektor ds. komunikacji w Trakcji PRKiI, prace będą przebiegać w kilku etapach z czego najważniejszym będzie położenie układu torowego, który umożliwi przejazd pociągów do stacji Łódź Fabryczna. Tory mają zostać ułożone do 11 grudnia 2015 roku.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?