Budowa S14. Zobacz, jak postępują prace. Jest szansa, że za dwa lata Łódź będzie miała zachodnią obwodnicę. Połączy S8 z A1 ZDJĘCIA, FILM

Redakcja
Udostępnij:
Dość zaawansowane są już prace na pierwszym odcinku zachodniej obwodnicy Łodzi czyli trasy S14. Jest szansa, że pierwszym odcinkiem drogi ekspresowej pojedziemy już za dwa lata. Obejrzeliśmy jak prowadzone są prace.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za dwa lata pojedziemy nowo wybudowanym fragmentem drogi ekspresowej S14 od Lublinka do ulicy Szczecińskiej w rejonie Niesięcina.

Odcinek ten buduje firma Budimex i prace na nim są zaawansowane w około 12 - 15 procentach. Formowane są nasypy pod przyszłe jezdnie, trwają też roboty ziemne na przyszłym węźle Konstantynów.

- Wykonawca usuwa obecnie tzw. kolizje z instalacjami podziemnymi, których na tym fragmencie S14 jest aż 250 - informuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Budowa prowadzona jest w mocno zurbanizowanym terenie, dlatego wykonawca napotyka na wiele linii energetycznych, gazociągów, wodociągów i kanalizacji. Wszystkie te instalacje trzeba przełożyć, co zajmuje dużo czasu, choć wizualnie nie posuwa robót do przodu.

Przedstawiciele Budimexu twierdzą, że wiosną ruszą z budową wiaduktów, mostów i innych obiektów inżynieryjnych. Na odcinku Lublinek - Rąbień powstaną też trzy węzły - pierwszy w miejscu, gdzie budowana droga połączy się z już istniejącym odcinkiem S14 z Pabianic do Ikei, drugi na przecięciu z ulicą Maratońską w pobliżu Grupowej Oczyszczalni Ścieków i trzeci w pobliżu Konstantynowa Łódzkiego, z którego będzie można zjechać na ulicę Szczecińską.

Nie będzie natomiast budowany węzeł Teofilów, który miał powstać w rejonie ulicy Rojnej i miała od niego zostać zbudowana zupełnie nowa ulica do centrum Łodzi.

- Węzeł ten nie jest ujęty w projekcie, ale trasa S14 zostanie zbudowana tak, aby w przyszłości można go było dobudować bez ingerencji w już istniejącą infrastrukturę - tłumaczy Maciej Zalewski z GDDKiA.

Dalszy fragment S14 od Rąbienia do Zgierza i dalej do Emilii budować ma firma chińska Stecol Corporation. W sierpniu tego roku podpisała umowę na wykonanie prac za ponad 700 mln zł. Na razie trwają tam prace przygotowawcze.

Trasa S 14 ma pełnić funkcje zachodniej obwodnicy Łodzi. I ostatecznie domknąć pierścień dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi.

Ma ona połączyć dwie bardzo ruchliwe trasy: S8 oraz autostradę A2. Inwestycja ma być ukończona w roku 2023, a jej budowa ma kosztować około 1.3 mld zł.

W ostatnich miesiącach pojawiły się informacje, że nie wszystkie planowane węzły na S14 zostaną zrealizowane. To zaś zbudziło obawy mieszkańców i radnych, czy związku z trudnościami z wjazdem na drogę S 14 będzie ona przydatna także dla samych łodzian.

Współpraca Jacek Zemła

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Bacscan

Bacscan CA 9000 Professional SG

356,76 zł265,00 zł-26%
miejsce #2

Promiler

Promiler AL 7010

359,00 zł292,64 zł-18%
miejsce #3

Promiler

Promiler iBlow 10

1 799,00 zł1 538,00 zł-15%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa S14. Zobacz, jak postępują prace. Jest szansa, że za dwa lata Łódź będzie miała zachodnią obwodnicę. Połączy S8 z A1 ZDJĘCIA, FILM - Dziennik Łódzki

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
10 grudnia, 21:15, Gość:

Jak to, przecież osły z PO mówili, że PiS blokuje budowę S-14?

Który mamy rok pisowski durniu?Pierwszy przetarg ruszył w 2015r jak nie pamiętasz.No i gdzie podziały się węzły Teofilów,Lućmierz oraz Słowik?

m
maciodb
9 grudnia, 11:32, Gość:

To w końcu będzie można zjechać w Szczecińską czy nie? Bo już tyle wersji słyszałem ze juz nie wiadomo kogo słuchać.

Tak, ale blizej konstantynowa. Zrezygnowali z węzla koło Rąbienia

G
Gość
11 grudnia, 5:51, Gonzalez:

Nie wiem kto odpowiada za te projekta ale braki w zjazdach na poszczególne osiedla a jednocześnie zjazdy i wjazdy na wiejskie regiony typu Rąbień czy Lublinek będzie dalej powodować korkowanie dróg wewnętrznych i brak tych zjazdów służy przede wszystkim tym którzy będą jechać tranzytem ale mieszkańcy Łodzi w sumie zyskają tylko nerwy i nowe miejsca w których nie będzie można płynnie przejeżdżać ani w kierunku śródmieścia i odwrotnie . Jedynym i jak dotychczas w miarę " normalnym " łącznikiem miasta z obwodnicą zjazdem - wjazdem na tzw. obwodnicę Łodzi dysponuje tylko Widzew i Górna a reszta jest traktowana po macoszemu i chociaż już bywają dni gdzie i tam tworzą się korki to jednak jakoś to służy ludziom - chociaż miało wystarczać na 50 lat a już teraz jest na granicy ryzyka w dni powszednie . Natomiast wyjazd przez tzw " miasto zgierz " w kierunku Emilii i dalej to też jest pomyłka , gdyż dojazd i zjazd w kierunku w/w Zgierza odbywa się wąskimi jezdniami po których jadą również ci co udają się lokalnie w kierunku Łęczycy , Krośniewic i Włocławka drogą krajową , tak że jak widać nie ma żadnych dobrych rozwiązań komunikacyjnych poza tym jednym widzewskim i na Górnej a dalej na S-14 są powielane błędy projektowe i jak tak dalej pójdzie to Łódź za dwa trzy lata czeka kolejny problem z komunikacją a winnych znów nie będzie bo zmieni się ekipa decydencka i stara z nagrodami odejdzie na emerytury a nowa dostanie kolejną żabę do łyknięcia i to wielką .

racja panie, brak wezla rąbień jest jakis pomylony. To własnie na ten węzel powinni dojeżdzać meiszkańcy aleksandora i telofilowa.

G
Gonzalez

Nie wiem kto odpowiada za te projekta ale braki w zjazdach na poszczególne osiedla a jednocześnie zjazdy i wjazdy na wiejskie regiony typu Rąbień czy Lublinek będzie dalej powodować korkowanie dróg wewnętrznych i brak tych zjazdów służy przede wszystkim tym którzy będą jechać tranzytem ale mieszkańcy Łodzi w sumie zyskają tylko nerwy i nowe miejsca w których nie będzie można płynnie przejeżdżać ani w kierunku śródmieścia i odwrotnie . Jedynym i jak dotychczas w miarę " normalnym " łącznikiem miasta z obwodnicą zjazdem - wjazdem na tzw. obwodnicę Łodzi dysponuje tylko Widzew i Górna a reszta jest traktowana po macoszemu i chociaż już bywają dni gdzie i tam tworzą się korki to jednak jakoś to służy ludziom - chociaż miało wystarczać na 50 lat a już teraz jest na granicy ryzyka w dni powszednie . Natomiast wyjazd przez tzw " miasto zgierz " w kierunku Emilii i dalej to też jest pomyłka , gdyż dojazd i zjazd w kierunku w/w Zgierza odbywa się wąskimi jezdniami po których jadą również ci co udają się lokalnie w kierunku Łęczycy , Krośniewic i Włocławka drogą krajową , tak że jak widać nie ma żadnych dobrych rozwiązań komunikacyjnych poza tym jednym widzewskim i na Górnej a dalej na S-14 są powielane błędy projektowe i jak tak dalej pójdzie to Łódź za dwa trzy lata czeka kolejny problem z komunikacją a winnych znów nie będzie bo zmieni się ekipa decydencka i stara z nagrodami odejdzie na emerytury a nowa dostanie kolejną żabę do łyknięcia i to wielką .

W
Wkurzony

Szczecinska juz teraz powinni zamknac, na odcinku Konstantynow-Ul.Podchorażych zagraża życiu kierowcow. Jak z S14 ruszy nia transport to z mieszkancami ja zablokujemy albo ktos sie obudzi i zrobia zjazd Teofilow i łacznik do Al.Włokniarzy albo bedzie kolejna kompromitacja. Wiem ze miesxkancy Aleksandrowa zrobia podobnie.

G
Gość

Jak to, przecież osły z PO mówili, że PiS blokuje budowę S-14?

M
Marek

S14 z A2 !!! anie z A1 jak można przeczyatć w tytule.

G
Gość
9 grudnia, 13:53, PO-PiS bubel:

S 14 bez łącznika Radogoszcz i Teofilów będzie służyła tylko tranzytowi a nie mieszkańcom Łodzi więc nie wiem skąd ta podjarka. Szkoda że rząd i władze miasta nie potrafią dojść do porozumienia.

A po co ci łącznik? Władza wie lepiej (gdzie kręcić lody). Każda władza, lokalna i centralna.

P
PO-PiS bubel

S 14 bez łącznika Radogoszcz i Teofilów będzie służyła tylko tranzytowi a nie mieszkańcom Łodzi więc nie wiem skąd ta podjarka. Szkoda że rząd i władze miasta nie potrafią dojść do porozumienia.

G
Gość

To w końcu będzie można zjechać w Szczecińską czy nie? Bo już tyle wersji słyszałem ze juz nie wiadomo kogo słuchać.

G
Gość

Zanim polaczy z A1 to najpierw chyba z A2 nieprawdaż?

B
BOLO

mam wątpliwości nad tym chińskim wykonawcą. Pamiętamy Covec i budowę A1

ł
łodzianin

Taka obwodnica jak kiedyś al. Włókniarzy miała być obwodnicą Łodzi.

Kolejna bzdurna inwestycja. Ta obwodnica powinna iść za Konstantynowem i Aleksandrowem. Za kilka lat będzie w samym środku aglomeracji. ZNOWU NIKT ZA TO NIE ODPOWIE

Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie