Andersen kontra koronawirus. Słuchowiska w wykonaniu łódzkiej grupy Soundsitive Studio zachęcą do spędzenia czasu w domu z rodziną

Kira Miler
Kira Miler
Czy z epidemią koronawirusa można walczyć przy pomocy dźwięku? Właśnie taki sposób wybrało łódzkie Stowarzyszenie Soundsitive Studio, które w ramach projektu „Bajki audio dla dzieci Soundsitive Kids” przybliża najmłodszym klasykę literatury dziecięcej. „Król żab”, „Brzydkie kaczątko” czy „Calineczka” – to tylko niektóre propozycje. Emisję pierwszej baśni audio, „Roszpunki”, zaplanowano na 1 lipca.

Głównym celem akcji jest promowanie kultury audialnej oraz czytelnictwa wśród dzieci. W jej ramach przewidziano powstanie dziesięciu słuchobajek, stanowiących adaptacje znanych na całym świecie baśni Hansa Christiana Andersena oraz braci Grimm. Nie zabrakło także łódzkiego akcentu -Stowarzyszenie przygotuje dźwiękową wersję powieści dla dzieci „Zakochany Kajtek” pisarki Moniki Sawickiej-Kacprzak.
W przedsięwzięcie zaangażowanych jest dwóch lektorów – Małgorzata Kozak oraz Henryk Sirecki.

-Chcieliśmy stworzyć dla dzieci i ich rodziców magiczną krainę dźwięku i słowa. Taka forma przekazu z pewnością rozwija wyobraźnię najmłodszych. W czasie epidemii stanowi też ciekawą formę wspólnego, rodzinnego spędzania czasu- mówi Małgorzata Kozak, główny lektor projektu.

Materiały powstałe w ramach akcji ,,Bajki audio dla dzieci Soundsitive Kids” będą jednocześnie dostępne na wielu witrynach internetowych i mediach społecznościowych, należących do Stowarzyszenia Soundsitive Studio. Co tydzień, w każdą środę, do sieci trafi jeden utwór.

-Każdy użytkownik Internetu ma swoje ulubione miejsca w sieci, swoje preferencje. Dlatego nasze słuchobajki będą udostępniane na żądanie zarówno na fanpage’u Soundsitive Kids na Facebooku, jak i innych portalach: Spreakerze, Spotify, YouTube Kids. Informacje o akcji znajdą się także na naszym Instagramie i stronie internetowej. Taka możliwość odbioru w każdym miejscu i czasie może mieć duże znaczenie dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – mówi Maciej Sztąberek, prezes Stowarzyszenia Soundsitive Studio.

Stowarzyszenie Soundsitive Studio nie wyklucza realizacji podobnych materiałów w przyszłości, także w formie na żywo.

-Chcemy iść za ciosem, po naszej wcześniejszej kampanii #czytubajki, w której skupiliśmy się m.in. na przybliżaniu twórczości łódzkich artystów. Myślę, że słuchobajki mogą stać się kluczowym elementem naszej oferty dla najmłodszego odbiorcy - stwierdza Sztąberek.

Projekt dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu ,,Kultura w sieci”.

Czy grozi nam trzecia fala?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie