Budowę S14 podzielono na dwa odcinki: 12,1 km między węzłami Lublinek i Teofilów oraz 16 km od węzła Teofilów do węzła Emilia przy autostradzie A2.
Dokonano już ponad 60 procent prac na pierwszym odcinku drogi ekspresowej S14 między węzłami Łódź-Lublinek a Łódź-Teofilów - informuje serwis wojewody łódzkiego
W grudniu 2020 r. podpisano aneks do umowy, na mocy którego konsorcjum Budimex i Strabag wybuduje węzeł Teofilów. Węzeł ten "wypadł" z projektu w 2017 r., kiedy w przetargu złożono oferty grubo przekraczające ówczesne możliwości finansowe Generalnej dyrekcji Dróg krajowych i autostrad. W 2020 r. podczas kampanii prezydenckiej obiecał go jednak premier Mateusz Morawiecki. Budowa węzła Teofilów ma kosztować blisko 69 mln zł, ma być gotowy w połowie czerwca 2022 r. Węzeł Teofilów nie będzie mieć jednak zjazdu w kierunku Łodzi, a tylko w stronę Aleksandrowa Łódzkiego. Dobudowanie zjazdu z tego węzła w kierunku Łodzi będzie możliwe po przebudowie i dostosowaniu ul. Szczecińskiej przez miasto Łódź.
Całość zachodniej obwodnicy Łodzi S14 ma być gotowa w 2023 r. Po jeJ otwarciu i dopuszczeniu do użytku, Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce z w pełni domkniętym ringiem autostradowym z autostradami A1 i A2 oraz trasami ekspresowymi S14 i S8 wokół.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?