Tory i sieć trakcyjna stanowią jeden z elementów gruntownej przebudowy tej najstarszej łódzkiej zajezdni (liczy 120 lat). W hali są prowadzone prace rozbiórkowe, a po ich sfinalizowaniu rozpocznie się odnawianie budynku, który zyska, jak pierwotnie, ceglaną elewację, architektoniczne detale, stylizowane bramy wjazdowe i nowe okna, w środku drewniane dźwigary. W najbliższych tygodniach będzie prowadzony montaż instalacji drenażowej pod torami i ruszy budowa instalacji kanalizacji deszczowej w rejonie parkingu. Zakończenie modernizacji zajezdni jest planowane pod koniec przyszłego roku. W nowym obiekcie będzie obsługiwanych trzydzieści nowoczesnych, niskopodłogowych wagonów Moderus Gamma, wyprodukowanych dla Łodzi w wielkopolskiej firmie Modertrans.
Koszt tej inwestycji obejmującej też budowę myjni, przebudowę układu zasilania wraz ze stacją transformatorową, remont pozostałych budynków, budowę nowego układu drogowego i oświetlenia, to 136 mln zł.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?