Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W 2012 ruszy budowa Trasy Górna

Emilia Białecka *Emkanabe*
Emilia Białecka *Emkanabe*
Wielopoziomowe skrzyżowania, tunele, wiadukt - w 2012 roku rozpocznie się budowa Trasy Górna, która połączy ul. Rzgowską z ul. Pabianicką.

Trasa Górna mierząca 4,6 km powstanie na odcinku od skrzyżowania al. Jana Pawła II i Pabianickiej do ul. Rzgowskiej. Koszt całej inwestycji wynosi 421 mln zł. Budowa Trasy Górna podzielona została na dwa etapy. Ministerstwo Infrastruktury dofinansuje budowę tej trasy kwotą blisko 200 mln zł, dzięki czemu w 2011 roku powstanie projekt, a w 2012 rozpocznie się budowa pierwszego z dwóch odcinków łączącego ul. Paradną z ul. Rzgowską. Jego budowa ma potrwać do 2013 roku. Następnie rozpocznie się budowa drogiego z odcinków łączącego ul. Paradną z ul. Pabianicką i Jana Pawła II. Ten ma być gotowy w 2015 roku.**

Trasa Górna z wielopoziomowymi skrzyżowaniami i tunelami

W ramach projektu zbudowane zostaną m.in. wielopoziomowe i jednopoziomowe skrzyżowania oraz tunele. W pierwszym etapie przewidziana jest m.in. budowę trójpoziomowego skrzyżowania w punkcie przecięcia Trasy Górna z ul. Rzgowską. Poziom -1 będzie prowadził do autostrady, poziom 0 na skrzyżowanie z ul. Rzgowską, a poziom +1 będzie estakadą łączącą ul. Rzgowską z projektowaną Trasą Górna dla kierunku Rzgowska - Trasa Górna. Jak przedstawił nam we wstępnych planach wiceprezydent Dariusz Joński, estakada oraz skrzyżowanie w poziomie będą musiały zostać zaprojektowane tak, by możliwe było wykonanie docelowo tunelu na poziomie -1, który połączy trasę z projektowaną autostradą A1.

Etap drugi zaś zakłada wybudowanie dwupoziomowego skrzyżowania Trasy Górna z ul. Pabianicką, gdzie kierunek główny na ciągu Al. Włókniarzy - Trasa Górna przebiegać będzie pod tunelem pod ul. Pabianicką. We wstępnych planach ZDiT zakłada kontynuację tunelu aż do linii kolejowej. Następnie dwupoziomowe skrzyżowanie z linią kolejową będzie przebiegało trasą pod torami PKP, jako cztery niezależne tunele, z których dwa wewnętrzne prowadzić będę jezdnie główne.

Jak wynika ze wstępnych planów, pomiędzy torami a ul. Zaolziańską ul. Śląska będzie dwujezdniowa po dwa pasy ruchu. Śląska będzie połączona z Trasą Górna zjazdem i wjazdem na skrzyżowaniu z ul. Pabianicką. Dla wjazdu na ul. Śląską nad Trasą Górna, na poziomie torów PKP powinien także powstać wiadukt.

W ramach budowy Trasy Górna przewidziana jest także m.in. rozbiórka istniejących nawierzchni, w tym rozbiórka budynków i obiektów, a także regulacja rzeki Olechówki w obrębie budowy trasy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto