Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

UMŁ dzieli pieniądze na promocję Łodzi. 6 mln zł na Fashion Week Poland w Łodzi

Jolanta Baranowska, Joanna Barczykowska, (opr. dem)
Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź
Fashion Week Poland, to zdaniem władz Łodzi wydarzenie, które najlepiej promuje miasto Łódź Mikołaj Zacharow/archiwum Dziennika Łódzkiego
UMŁ chce na promocję Łodzi w latach 2014-2016 wydawać rocznie 2 mln zł na FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Łódź Design Festival otrzyma 700 tys. zł. Łódź będzie się promować jako miasto przemysłów kreatywnych oraz turystyką city break.

Władze Łodzi podjęły decyzję o podpisaniu trzyletniej umowy z organizatorami Fashion Week Poland, czyli agencją Moda Forte. Dotychczas umowa była zawierana na 2 lata.

Długoterminowa umowa z Łodzią pomaga organizatorom w negocjacjach ze sponsorami. Jacek Kłak, szef Fashion Week Poland mówi, że Łódź finansuje imprezę w 30 proc., a pozostała część pochodzi od sponsorów.

Podobno gwiazdą październikowej edycji ma być John Malkovich, aktor, który od kilku lat z powodzeniem projektuje ubrania. Oprócz niego ma się też pojawić znany japoński projektant.

700 tys. zł z budżetu Łodzi na promocję miasta otrzyma Łódź Design Festival organizowany przez Łódź Art Center. Ekwiwalent reklamowy z tej imprezy w 2012 r. został oszacowany na prawie 1,5 mln zł.

Łódź promuje się ofertą turystyczną typu city break. W latach 2013-2014 UMŁ chce wydać na ten cel 2,5 mln zł. W czerwcu miasto dowie się, czy dostanie na ten cel 2,1 mln zł unijnego dofinansowania. Wtedy miasto do tej promocji dołoży 375 tys. zł.

W latach 2013-2015 na promocję turystyki biznesowej Łódź wyda 1,1 mln zł. Jeśli dostanie dotację z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy (997 tys. zł) - będzie musiało dołożyć tylko 176 tys. zł.

Łódź to przede wszystkim centrum przemysłów kreatywnych, czyli miejsce łączące pomysły twórców i naukowców z przedsiębiorczością. W 2013 i 2014 r. władze Łodzi chcą wydać na ten cel 2,6 mln zł (w tym 2,2 mln zł dotacji z Unii Europejskiej oraz 392 tys. zł z budżetu miasta).

Łódź ma też być postrzegana jako dobre miejsce do planowania inwestycji - szczególnie w sektorach IT i BPO. Na promocję Łodzi gospodarczej w ciągu najbliższych dwóch lat UMŁ chce wydać 1,7 mln zł (1,4 mln zł z dotacji i 259 tys. zł z budżetu miasta).

Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji UMŁ mówi, że miasto liczy na unijne dofinansowanie z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy. W 2011 r. dostało z tego źródła dotację na promocję przemysłów kreatywnych oraz na szlak bajkowy. Teraz złożyło wnioski na cztery kolejne projekty. Jeśli nie dostanie dofinansowania, to promocja będzie skromniejsza.

CZYTAJ TEŻ: Szef biura promocji UMŁ: Nie chcemy brać agencji, która nie włoży serca w promocję Łodzi

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto