Władze Łodzi podjęły decyzję o podpisaniu trzyletniej umowy z organizatorami Fashion Week Poland, czyli agencją Moda Forte. Dotychczas umowa była zawierana na 2 lata.
Długoterminowa umowa z Łodzią pomaga organizatorom w negocjacjach ze sponsorami. Jacek Kłak, szef Fashion Week Poland mówi, że Łódź finansuje imprezę w 30 proc., a pozostała część pochodzi od sponsorów.
Podobno gwiazdą październikowej edycji ma być John Malkovich, aktor, który od kilku lat z powodzeniem projektuje ubrania. Oprócz niego ma się też pojawić znany japoński projektant.
700 tys. zł z budżetu Łodzi na promocję miasta otrzyma Łódź Design Festival organizowany przez Łódź Art Center. Ekwiwalent reklamowy z tej imprezy w 2012 r. został oszacowany na prawie 1,5 mln zł.
Łódź promuje się ofertą turystyczną typu city break. W latach 2013-2014 UMŁ chce wydać na ten cel 2,5 mln zł. W czerwcu miasto dowie się, czy dostanie na ten cel 2,1 mln zł unijnego dofinansowania. Wtedy miasto do tej promocji dołoży 375 tys. zł.
W latach 2013-2015 na promocję turystyki biznesowej Łódź wyda 1,1 mln zł. Jeśli dostanie dotację z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy (997 tys. zł) - będzie musiało dołożyć tylko 176 tys. zł.
Łódź to przede wszystkim centrum przemysłów kreatywnych, czyli miejsce łączące pomysły twórców i naukowców z przedsiębiorczością. W 2013 i 2014 r. władze Łodzi chcą wydać na ten cel 2,6 mln zł (w tym 2,2 mln zł dotacji z Unii Europejskiej oraz 392 tys. zł z budżetu miasta).
Łódź ma też być postrzegana jako dobre miejsce do planowania inwestycji - szczególnie w sektorach IT i BPO. Na promocję Łodzi gospodarczej w ciągu najbliższych dwóch lat UMŁ chce wydać 1,7 mln zł (1,4 mln zł z dotacji i 259 tys. zł z budżetu miasta).
Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji UMŁ mówi, że miasto liczy na unijne dofinansowanie z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy. W 2011 r. dostało z tego źródła dotację na promocję przemysłów kreatywnych oraz na szlak bajkowy. Teraz złożyło wnioski na cztery kolejne projekty. Jeśli nie dostanie dofinansowania, to promocja będzie skromniejsza.
CZYTAJ TEŻ: Szef biura promocji UMŁ: Nie chcemy brać agencji, która nie włoży serca w promocję Łodzi
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?