Budowa centrum przesiadkowego rozpocznie się w najbliższych dniach. Na początku listopada ma być gotowa konstrukcja z rur stalowych. Następnie wykonawca zacznie montaż kolorowego poszycia z membrany. Całość ma być gotowa w marcu 2015 roku.
Najbardziej efektownym elementem przystanku będzie poszycie z membrany o powierzchni 3 tys. mkw. Konstrukcja pomalowana zostanie błękitną farbą z akcentami czerwieni i żółci. Na samym przystanku powstaną cztery perony, na których zatrzyma się jednocześnie nawet osiem tramwajów. Będą też stacjonarne biletomaty.
Jak mówi projektant Jan Gałecki, koncepcja zmieniła się od czasu pierwszych wizualizacji zaprezentowanych w 2012 roku. - Zamiast konstrukcji stalowej wybraliśmy rury stalowe, które sprawią, że całość będzie bardziej elegancka i delikatna.
Wakacyjne remonty chodników, czyli nie tylko Zachodnia i Kościuszki
Przystanek będzie miał sto metrów długości, 33 szerokości i aż 13 wysokości. Do budowy konstrukcji zostanie użyte ok. sto ton stali. Całość będzie oparta na 54 słupach.
Na centralnym odcinku Trasy W-Z trwają prace inżynierskie. Między al. Włókniarzy a ul. Wólczańską zaawansowana jest budowa torowiska. Przebudowywane są także wyloty ulic Gdańskiej i Wólczańskiej. Trwają roboty torowe w ciągu al. Kościuszki. Na odcinku Piotrkowska-Sienkiewicza wykonano już 5 z 20 elementów estakady. W ciągu ul. Sienkiewicza w tym tygodniu rozpocznie się też pierwsze drążenie ścian szczelinowych. Bez opóźnień realizowana jest także budowa torowiska na skrzyżowaniu ulic Piotrkowskiej i Żwirki. Odcinek ten ma być ponownie przejezdny od 1 września.
Na placu budowy Trasy WZ pracuje obecnie 300-350 osób.
Kliknij, żeby zobaczyć galerię zdjęć
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?