Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stacja Widzew do przebudowy

(tj)
Za kilka lat stacja na Widzewie zmieni się nie do poznania.
Za kilka lat stacja na Widzewie zmieni się nie do poznania. fot. Paweł Łacheta
Nowa pętla autobusowa, przebudowany budynek dworca, wyremontowane dwie ulice, nowe parkingi i nowe trasy niektórych autobusów i tramwajów - takie zmiany czekają łodzian w związku z modernizacją dworca Łódź Widzew, o których poinformowali we wtorek przedstawiciele PKP i zarządu dróg.

Prace ruszą jeszcze w tym miesiącu.

Budynek dworca zostanie rozbudowany. Na dole będą kasy biletowe, poczekalnia i punkty gastronomiczne, na górze - biura. W następnym etapie unowocześnione zostaną perony.

- Na terenach znajdujących się bezpośrednio przy dworcu powstaną dwa parkingi na ponad 150 stanowisk każdy - mówi Grzegorz Nita, zastępca dyr. ds. technicznych w PKP Łódź. - Na czas ich budowy udostępnione zostaną tymczasowe miejsca parkingowe przy ul. Adamieckiego oraz - w miarę postępujących prac - przy dworcu.

Wyremontowane zostaną również drogi dojazdowe do dworca - ulice Służbowa i Augustów. Bezpośrednio za budynkiem dworca (w stronę miasta) powstanie pętla autobusowa dla trzech linii, które skomunikują Widzew z centrum oraz dwa przystanki przelotowe.

W momencie zamknięcia dworca Łódź Fabryczna (prawdopodobnie w lipcu 2010 roku) i przejęcia ruchu kolejowego przez dworzec na Widzewie, zatrzymywać się tam będą autobusy 69, 69A, 69B, 75 i 77.Na przystankach przelotowych zatrzymają się 85, 85A, N1 oraz 90, 91 i 91A, które zamiast ulicą Rokicińską, będą jeździć ulicami Puszkina, Służbową i Augustów.

Zarząd dróg planuje również poprowadzenie tramwajowej linii 8 ulicami Puszkina i Przybyszewskiego do pętli przy ul. Lodowej.

- Wymaga to budowy lewoskrętu tramwajowego na skrzyżowaniu ulic Przybyszewskiego i Lodowej - mówi Lucjan Strawa, inżynier w ZDiT. – To z kolei umożliwi zmianę trasy linii 98, która połączyłaby dworzec z Retkinią (z pętli na Janowie autobus dojeżdżałby do skrzyżowania ulic Przybyszewskiego i Augustów, a następnie ulicami Augustów, Służbową, Puszkina, przez rondo Inwalidów i dalej właściwą trasą) oraz linii 64, która obsłużyłaby efektywniej osiedle Batorego (zamiast ul. Rokicińską autobusy jechałaby ulicami Widzewską, Lodową, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Czajkowskiego).

Koszt pierwszego etapu prac wynosi 6mln 343 tys. zł. Jego zakończenie przewidywane jest pod koniec II kwartału 2010 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto