Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PRaktykuj za granicą

Redakcja
PRaktykuj za granicą to konkurs organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów od 2003 roku. Dotychczas odbyło się osiem edycji. W tegorocznej, IX edycji studenci przygotują strategie komunikacji dla Fundacji ITAKA, a autorzy 3 najlepszych pojadą na staże do agencji PR w Londynie i Brukseli - partnerami konkursu są agencje Fleishman-Hillard, LEWIS PR oraz Solski Burson-Marsteller.

Jest to jedyny tego rodzaju konkurs w Polsce, zarazem wspierający organizację pożytku publicznego i umożliwiający młodym ludziom zdobycie międzynarodowych doświadczeń. Nad stroną merytoryczną konkursu będą czuwać organizacje branżowe PSPR i ZFPR.

Dla kogo?
Projekt jest otwarty dla studentów dziennych, wieczorowych i podyplomowych wszystkich kierunków studiów, ale kierujemy go szczególnie do studentów interesujących się zagadnieniami public relations i komunikacją społeczną. Jego zwycięzcy mają szanse na poszerzenie swojej wiedzy w zakresie PR podczas wakacyjnych praktyk w renomowanych agencjach PR w ich biurach zagranicznych, m.in. w Londynie, Brukseli czy Monachium.

Prace konkursowe
Zadanie konkursowe dla uczestników polega na opracowaniu strategii komunikacji na jeden z trzech zadanych tematów związanych z działaniami wspieranej organizacji pozarządowej. Dzięki temu konkurs umożliwia pozyskanie ciekawych pomysłów na rozwój działalności PR danej fundacji.

Przebieg konkursu
Konkurs składa się z trzech etapów. W pierwszym uczestnicy konkursu przygotowują projekt pracy konkursowej (3 str.). Jury wybiera 15 najlepszych projektów, których autorzy w II etapie tworzą pełne strategie konkursowe (max. 15 str.). W trzeciej finałowej części – podczas prezentacji multimedialnej oceniane są zdolności komunikacyjne kandydatów, a zwłaszcza styl prezentowania pomysłów, swoboda, umiejętności przekonywania i autoprezentacji.

Nagrody
Twórcy 3 najlepszych strategii są nagradzani stażami w europejskich biurach agencji PR. Ponadto otrzymują nagrody rzeczowe (w poprzednich edycjach były to m.in. programy Microsoft czy bilety lotnicze do miast, w których odbywały się staże). Zazwyczaj IMM funduje dodatkowo nagrodę pieniężną dla zwycięzcy. W poprzednich edycjach laureaci byli przyjęci na staże do zagranicznych oddziałów agencji Fleishman-Hillard, Weber Shandwick, Hill&Knowlton, Lewis PR oraz Burson-Marsteller. Studenci wygrali wyjazdy do Londynu, Mediolanu, Berlina, Dublina, Brukseli i Monachium.

Jurorzy
Projekty studentów ocenia kilkuosobowe jury (pięcioosobowe w I i II etapie, siedmioosobowe w III etapie) złożone z cenionych praktyków PR i ekspertów w
dziedzinie komunikacji. W poprzednich latach skład jury był następujący: Gerald Abramczyk, specjalista ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego dr Jacek Warchala, przedstawiciel IMM oraz przedstawiciel wspieranej fundacji. W końcowym etapie konkursu do jury dołączają przedstawiciele PSPR oraz ZFPR.

Organizatorzy
IMM jest głównym organizatorem projektu. Każda z edycji konkursu jest tworzona w ścisłej współpracy z organizacją non-profit. Dotychczasowe edycje wspierały: Polską Akcję Humanitarną (I edycja), Fundację Komunikacji Społecznej (II), Amnesty International (III), WWF (IV), Fundację Anny Dymnej „Mimo Wszystko” (V), Fundacją Hospicyjną (VI), Fundację Ewy Błaszczyk Akogo? (VII) oraz Fundację Dzieci Niczyje (VIII). Od strony merytorycznej konkurs wspiera Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) oraz Związek Firm Public Relations (ZFPR).

IX edycja konkursu PRaktykuj za granicą

- Partner główny i tematyka konkursu
Zaproszenie do współpracy przy IX edycji konkursu przyjęła Fundacja ITAKA. Tym samym tematyka zadań dla studentów będzie związana z problematyką zaginięć, promowaniem działań w zakresie poszukiwania osób zaginionych, a takŜe – efektywniejszym pozyskiwanie środków na działania organizacji pozarządowej. Studenci będą tworzyć strategie dla jednego z trzech projektów.

- Partnerzy strategiczni
Fundatorami zagranicznych staŜy dla laureatów konkursu są nasi wieloletni partnerzy – agencje PR Fleishman-Hillard i Lewis PR oraz agencja Solski Burson-Marsteller.

Jury
Prace konkursowe oceni jury w składzie: Gerald Abramczyk, specjalista ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego dr Jacek Warchala, Magdalena Grabarczyk-Tokaj, dyrektor oddziału marketingu i PR w IMM oraz przedstawiciel Fundacji ITAKA. W końcowym etapie konkursu do jury dołączają przedstawiciele PSPR oraz ZFPR.

Prawdopodobny terminarz IX edycji
· koniec stycznia – rozpoczęcie konkursu
· do 31 marca – I etap; do 6 maja – II etap, między 27 a 30 maja 2012 – III etap
· do końca maja 2012 – zakończenie PRaktykuj za granicą – uroczyste wręczenie nagród
· lipiec - wrzesień 2012 – laureaci odbędą staże

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto